7 عامل زشت کننده در طراحی وب سایت شما

روند طراحی سایت نیز مانند دنیای مد و فشن، همواره با گذر زمان در حال تغییر است. روشها و متدهایی مد شده و پس از مدتی به خاطرات سپرده می شوند. بعضی از آنها پس از مدتی، دوباره به چرخه مد باز می گردند. بعضی از آنها نیز بعلت اثبات عدم کارایی و تاثیر منفی آنها در طراحی سایت، هرگز استفاده نخواند شد.

اما از آنجا که هنوز هستند کسانی که با پوشیدن لباسهای از مد افتاده خود مضحک جلوه می دهند، در دنیای طراحی وب نیز هنوز هم هستند کسانی که از مدهای تاریخ گذشته در وب سایت خود استفاده کرده و باعث زشت شدن وب سایت خود می شوند. در ادامه به چند عاملی که در زشت شدن نمای وب سایت شما تاثیر دارد می پردازیم.

درخشش و فلش

در چند سال پیش با روآمدن تکنولوژی فلش، طراحان سایت به یک باره از این تکنیک استقبال کرده و وب سایتهایی متحرک با تصاویری درخشنده جهت جلب توجه کاربران طراحی کردند. سرعت لاک پشتی این نوع وب سایتها و چندین خصوصیت منفی این تکنولوژی باعث شد تا این روش از مد افتاده و روز به روز کمتر استفاده گردد. با این وجود می بینیم در سال 2015 هم هنوز کسانی هستند که با استفاده از فلش و تحرکات بی رویه در سایت خود می خواهند وب سایتی جذاب داشته باشند. وب سایتهایی که با استفاده از این تکنولوژی، عقب ماندگی خود را از زمان به کاربر نشان خواهند داد.

استفاده از فونت های کمیک و دست نویس

استفاده از این نوع فونتها در وب سایت های حرفه ای، بیشتر شبیه یک شوخی است. واقعا جای تعجب دارد که هنوز وب سایتهایی دیده می شوند که از فونتهای کمیک (comic) در وب سایت خود استفاده می کنند.

پاپ آپ های مزاحم

نوع جدید پاپ آپ ها که با استفاده از تکنولوژی های روز برای ارائه پیشنهادات، در سایتها نمایش داده می شوند قابل تحمل هستند. منظور من از پاپ آپ های مزاحم آن پاپ آپ های مزاحمی است که با هر کلیک کاربر باز شده و موجب اذیت و آزار کاربر می شود. کاربران امروزی می خواهند کنترل بیشتری در دست خود داشته باشند و استفاده از این پاپ آپ ها می تواند به جلوه وب سایت شما صدمه وارد کند.

رنگین کمان

استفاده بیش از حد از رنگهای روشن و غلیظ می تواند در زشتی وب سایت شما تاثیر داشته باشد. استفاده از رنگهای خنثی در حداکثر و در کنار آن استفاده از یک تا سه رنگ متعادل، می تواند گزینه امنی برای طراحی سایت شما باشد. پیشنهاد می کنم مقاله چگونگی استفاده از رنگها در طراحی سایت را مطالعه نمایید.

منوی مخفی

همانطور که قبلا هم گفتم، هدف از طراحی سایت خلق بازی فکری برای کاربران نیست. استفاده از منوهای مخفی در وب سایت می تواند با عث سردرگمی کاربران و در نهایت ترک آنان شود.

صفحات اصلی، ولی فرعی !!!

صفحات خانه و یا همان صفحات اصلی سایت شما باید جایی باشد که کاربر با ورود به آن بتواند در مورد کسب و کار شما اطلاع یافته و دسترسی لازم به مطالب بیشتر شما را دراختیار داشته باشد. با این حال وب سایت هایی را می بینیم که صفحه اصلی آنها در اصل یک صفحه فرعی است که نمایش دهنده یک گالری یا یک ویدئو می باشد.

نمایش کلمات کلیدی

در روزهای گذشته بهینه سازی سایت، طراحان سایت برای افزایش عملکرد وب سایت باکسهایی طراحی می کردند که در آنها از تکرار زیاد کلمات کلیدی در جهت ارتقاء رتبه سایت خود استفاده می کردند. با بروزرسانی های متعدد موتورهای جستجو و تقلب محسوب شدن این نوع ساختار، هنوز هم هستند کسانی که از این روش استفاده کرده که نه تنها باعث گرفتن پنالتی از موتورهای جستجو می شوند، بلکه ساختاری قدیمی و غیر حرفه ای را به کاربران نمایش خواهند داد.

 


جستجو