6 تغییری که شبکه های اجتماعی در طراحی سایت ایجاد کرده اند

شبکه های اجتماعی آنقدر فراگیر شده اند که کسب و کارهای گوناگون جهت رشد خود و توسعه فرآیند بازاریابی محصولات و خدماتشان، ملزم به استفاده از این رسانه ها و هماهنگی هرچه بهتر وب سایت های خود با این شبکه های اجتماعی هستند. طراحی سایت حرفه ای مبتنی بر ارتباط شبکه های اجتماعی، می تواند در موفقیت وب سایت ها نقش بزرگی داشته باشد. لذا هماهنگی با این رسانه ها تغییراتی را در نوع طراحی سایت ها ایجاد کرده است که در ادامه به آنها می پردازیم.

1. نیاز به طراحی ریسپانسیو

کاربران شبکه های اجتماعی که با استفاده از دسترسی را حت تر موبایل به این رسانه ها سر می زنند رو به افزایش است. همچنین بسیاری از این شبکه های اجتماعی دارای اپلیکیشنهای کاربردی نیز هستند که همان کارآیی وب سایتشان را دارد. این بدان معنی است که اگر شما می خواهید در شبکه های اجتماعی حضور پر رنگ داشته باشید و وب سایت خود را از طریق این کانال ها معرفی نمایید، لازمه داشتن یک وب سایت ریسپانسیو بسیار حائز اهمیت است.

مسلما وقتی این کاربران با استفاده از موبایل خود به شبکه های اجتماعی مراجعه می کنند، برای ورود به لینک معرفی شده شما از کامپیوتر و لپ تاپ خود استفاده نخواهند کرد و با لمس لینک وب سایت شما، در همان مرورگر موبایل از وب سایت شما بازدید خواهند کرد.

2. استفاده از عناصر بصری بیشتر

شبکه های اجتماعی این موضوع را می دانند که تصاویر و ویدئوها در این شبکه ها از محبوبیت بیشتری برخوردارند و بیشتر مورد توجه کاربران قرار می گیرند. لذا استفاده از تصاویر مناسب و با کیفیت در وب سایت و همچنین ویدئوهای مرتبط و سپس استفاده از آنها در شبکه های اجتماعی می تواند ترویج نام تجاری شما را قدرتمندتر نماید.

3. دکمه های اشتراک گذاری

امروزه برای راحتی کاربران در اشتراک گذاری مطالب سایت، استفاده زیادی از این دکمه ها می گردد. شما با نمایش این آیکونهای اشتراک گذاری مطالب، به کاربر امکان می دهید برای اشتراک گذاری راحت تر مطالب با دوستان خود راحت تر عمل نماید.

4. طراحی تعاملی

شبکه های اجتماعی نمونه های خوبی از وب سایت های تعاملی هستند که به بهترین شکل کاربر را درگیر خود کرده و به تولید محتوا کمک می نمایند. امروزه وب سایت های زیادی با طراحی سایت حرفه ای و تعاملی سعی در ایجاد تعامل بیشتر با کاربران هستند و سعی می کنند با درگیر کردن آنان با قسمتهایی مانند درج نظرات، ویدئوها و ... این مسیر را هموارتر نمایند.

5. اهمیت داستان سرایی

یکی از دلایلی که کاربران زمان زیادی را به شبکه های اجتماعی صرف می کنند، داستان زندگی افراد است. آنها با دنبال کردن عکس ها و پستهای دوستان خود، از داستان زندگی آنان مطلع شده و همین باعث ادامه روند جذب بیشتر آنان در شبکه های اجتماعی می شود.
وب سایت شما نیز به داستان سرایی نیاز دارد که بتواند کاربران را به خود جلب نموده تا تعامل بیشتری با کسب و کار شما داشته باشند.

6. تولید محتوا توسط کاربر

محتوای تولیدی شبکه های اجتماعی توسط کاربران شکل می گیرد. محتوای پر قدرتی که در دنیای بازاریابی بسیار اهمیت دارد. به کاربران وب سایت خود اجازه دهید تا محتوا تولید نمایند. وب سایت های زیادی از طریق فرم های رضایتنامه مشتریان، ارسال نظرات، رای گیری و نظر سنجی ها از کاربران در تولید محتوا کمک می گیرند.

 


جستجو