آشنایی با امکانات و آموزش اپلیکیشن گوگل الو (Allo)

همانطور که می دانید اپلیکیشن الو (allo) توسط شرکت گوگل در سپتامبر 2016 منتشر شد. گوگل با توسعه امکانات منحصر بفرد این اپلیکیشن ارتباطی، سعی در تسخیر کاربران این نوع از اپ ها را دارد. گوگل الو به ظاهر تمامی امکانات مرسوم اپ های ارتباطی و پیام رسان را دارد. ولی امکاناتی که بصورت اختصاصی در طراحی اپلیکیشن الو استفاده شده، این اپ را از سایر رقبای پیام رسان خود متمایز و قدرتمندتر می کند. در ادامه به شرح امکانات و آموزش ترفندهای این اپلیکیشن می پردازیم.

 

دستیار هوشمند (Google Assistant)

شما در هنگام استفاده از اپلیکیشن الو می توانید از دستیار هوشمند گوگل کمک بخواهید و بدون نیاز به باز کردن اپلیکیشنی دیگر، سریعتر به هدف خود برسید. برای مثال با تایپ عبارت google@ دستیار گوگل را فراخوانی نموده و از او کمک خود را درخواست نمایید. برای مثال می توانید از او بخواهید تا ویدئویی از تهیه یک نوع غذا را برایتان پیدا کند و یا آدرس وب سایتی را به اشتراک بگذارد.

دستیار هوشمند در اپلیکیشن الو
این امکان فوق العاده، قدرت منحصر بفردی را به این اپلیکیشن پیام رسان داده که آن را از دیگر رقبای خود مانند اپلیکیشن واتس اپ متمایز کرده.

پاسخ های هوشمند

از دیگر ویژگی های این اپلیکیشن می توان به ارائه پاسخ های هوشمند اشاره کرد. در طول مدت تبادل پیام با دیگران گوگل الو آموزش می بیند که عبارات مختلف در کجا کاربرد داشته و آن عبارات را ذخیره کرده و در هنگام تکرار آن موقعیت، عبارت ذخیره شده را به شما پیشنهاد می دهد. این امکان فوق العاده می تواند سرعت چت شما بسیار بالا ببرد.

پاسخ هوشمند گوگل الو
اگر شما از پیشنهاد گوگل راضی بودید می توانید با استفاده از شکلک thumbs up رضایت خود را از به او اعلام کنید. در غیر این صورت از شکلک thumbs down به عنوان یک بازخورد منفی استفاده نمایید. با این کار دستیار هوشمند گوگل الو اطلاعات مورد نیاز برای اقدام مناسب در گفت و گوهای بعدی را یاد می گیرد.

تاکید و بزرگنمایی و کوچکنمایی به متن (Whisper/Shout)

با استفاده از قابلیت Shout می توانید یک متن را با تاکید بیشتر به طرف مقابلتان ارسال نمایید. برای استفاده از این امکان کافیست متن خود را نوشته و گزینه ارسال را بصورت طولانی لمس کنید و سپس انگشت خود را به طرف بالا برده و قادر خواهید بود تا متن خود را بزرگتر نمایید.
و همچنین با استفاده از قابلیت Whisper می توانید یک متن را با سایز کوچکتر به طرف مقابلتان ارسال نمایید. برای استفاده از این امکان کافیست متن خود را نوشته و گزینه ارسال را بصورت طولانی لمس کنید و سپس انگشت خود را به طرف پایین برده و قادر خواهید بود تا متن خود را کوچکتر نمایید.

ارسال اس ام اس

شما در اپلیکیشن هایی مانند واتس اپ یا تلگرام، قادر خواهید بود فقط به دارندگان این پیام رسان ها، پیام خود را ارسال کنید. ولی در گوگل الو می توانید به دیگر دوستانی که از این اپ استفاده نمی کنند هم از طریق اس ام اس، بدون هیچ هزینه ای پیام خود را ارسال نمایید.

حالت ناشناس

برای حفظ حریم شخصی، گوگل امکان حالت ناشناس را به اپلیکیشن الو اضافه نموده است. با استفاده از این امکان کلیه مکاتبات شما در حالت امن قرار گرفته و در سرور گوگل ذخیره نمی گردد.

استیکرهای فراوان

در پیام رسان الو می توانید تعداد زیادی استیکر پک را که توسط طراحان مختلف طراحی شده است را انتخاب و در متون خود استفده نمایید. برای استفاده از استیکرها در پیام رسان الو روی آیکون «+» واقع در سمت چپ مکان نوشتن پیام را لمس کنید. پس از آن روی آیکون استیکر که روی نوار آبی پایین صفحه واقع شده است، را لمس کرده و با سوایپ کردن به سمت پایین استیکر موردنظر خود پیدا کنید. همچنین برای دانلود استیکرهای دیگر، روی آیکون اضافه کردن استیکر واقع در سمت راست منوی استیکرها را لمس نمایید.

استیکر الو
همچنین ویژگی جدید گوگل به نام Ink به شما این امکان را می دهد که پیش از ارسال تصاویر خود روی آن ها نقاشی کشیده و یا متنی را به آن ها اضافه نمایید. برای استفاده از این امکان پس از انتخاب یک تصویر برای ارسال، روی دکمه ی مداد را لمس کرده و پس از ایجاد تغییرات، تصویر ویرایش شده خود را به دوستتان ارسال نمایید.

 


جستجو