الگوریتم پنگوئن بالاخره در سپتامبر 2016 آپدیت شد

بالاخره پس از 2 سال، الگوریتم پنگوئن گوگل بروزرسانی شد. همانطور که می دانید عمده وظیفه این الگوریتم، مبارزه با وب سایت های اسپم و وب سایت هایی است که با ترفندهای کلاه مشکی خرید بک لینک و غیره، سعی در بهبود سئو و در نتیجه افزایش رتبه سایت خود دارند. در سال 2014 که این الگوریتم آپدیت شد، شاهد افت رتبه بسیاری از وب سایت های معروف بودیم و از آن موقع تا حالا هیچ آپدیتی از سوی گوگل اعمال نشده بود.

 

جزییات بروز رسانی الگوریتم پنگوئن

هر بار که برای وب سایتی توسط الگوریتم پنگوئن به اصطلاح پنالتی گرفته می شد و او را جریمه می کرد، وب سایت جریمه شده می بایست در صورت رفع خطا، تا آپدیت بعدی منتظر می ماند تا از پنالتی در بیاید. ولی امروز با آپدیت این الگوریتم گوگل گفته که از این پس، پنگوئن همیشه در صحنه وجود دارد و سیگنالهای مربوط به رتبه ها را بصورت لحظه ای پردازش می کند.

گوگل پنگوئن 2016

این عملکرد جدید پنگوئن بسیار اهمیت داشته، چراکه می تواند با سرعت بیشتری رتبه ها جابه جا شوند. از این پس وب سایت ها سریع تر جریمه شده و یا با رفع خطا و تخلف، زودتر از پیش از جریمه رها می شوند. همچنین گفته شده که از این پس تمرکز این الگوریتم بر روی صفحات است تا کل وب سایت، این بدین معنی است که اگر صفحه ای از وب سایت با خطا روبرو شد، فقط آن صفحه تحت تاثیر پنالتی پنگوئن قرار می گیرد.

در گذشته، تخلف در صفحات وب سایت، در کل رتبه آن سایت تاثیر بد می گذاشت ولی ظاهرا با این آپدیت جدید و فیلتر قوی، می توان امید داشت که دیگر این اتفاق نیفتاده و تنها صفحه متخلف و یا بخش مربوط به آن جریمه گردد.
در هر صورت باید منتظر بمانیم که این آپدیت بزرگ گوگل چه تاثیری بر رتبه وب سایت های فعلی خواهد گذاشت و با یادگیری رفتار جدید این الگوریتم، هماهنگی بیشتری را با آن برقرار نمود.


جستجو