آشنایی با طراحی وب سایت فلت یا مسطح

دو غول بزرگ صنعت کامپیوتر یعنی مایکروسافت و اپل طراحی فلت را در محصولات خود بکار برده و باعث فراگیر شدن این نوع طراحی شدند. مایکرسافت این نوع طراحی را در ابتدا برای ویندوز 8 بکار برد و همچنین در طراحی ویندوز فون نیز از این متد استفاده کرد. با گذشت زمان طراحان سایت نیز با توجه به استقبال کاربران از این نوع طراحی، رو به طراحی سایت فلت آورده و در پروژه های خود از این متد استفاده می کنند.

طراحی مینیمالیستی (حداقلی)

در روش طراحی فلت، از حداقل عناصر در طراحی سایت استفاده می گردد. از حاشیه ها، سایه ها و سه بعدی کردن عناصر وب پرهیز می گردد تا رابط کاربری تخت و سبکی را به کاربر ارائه دهد. این نوع طراحی بسیار مناسب کاربران موبایل می باشد و شباهت این طراحی با طراحی اکثر اپلیکیشنهای موبایل، می تواند رابط کاربری آشنایی را برای کاربر ایجاد نماید.

تمرکز بر رنگ و فونت

با حذف عناصر اضافی در طراحی سایت فلت و ساده سازی آن، می بایست با تمرکز بر رنگهای جذاب و نوشته های درشت و مسطح، توجه کاربران را جلب نمود. نوع انتخاب فونت زیبا و سازگار با طراحی فلت نیز بسیار مهم می باشد.

رابط کاربری ساده

با نگاه به وب سایت های طراحی شده با این متد، می بینیم که رابط کاربری آنها بسیار ساده است. منوهایی به دور از افکتهای عجیب و غریب و دکمه های درشت می تواند به کاربران موبایل کمک نماید تا راحت تر در وب سایت ها حرکت داشته و اطلاعات مورد نظر خود را کسب نمایند.

محبوبیت

این نوع طراحی روز به روز در نظر کاربران محبوب تر شده است. آشنایی و کارکرد این نوع طراحی به کاربران کمک می کند تا با استفاده از رابط کاربری ساده و شبیه به موبایل، راهبری بهتری در سایت داشته باشند. لذا یک طراح سایت با حذف شلوغی های مرسوم و تمرکز بر رنگ و آیکونهای بدون افکت می تواند طراحی سایت حرفه ای تری را انجام داده و کاربران را به هدف خود بهتر راهنمایی کرده و رضایت آنان را در مراجعه به وب سایت ها جلب نماید.

 


جستجو