عوامل تاثیرگذار در بهبود نرخ تبدیل کاربر به مشتری

وب سایت های مختلفی در حوزه تجارت الکترونیک وجود دارند که محصولات و خدمات مختلفی را ارائه می دهند. هدف نهایی این وب سایت ها می بایست افزایش نرخ تبدیل کاربر به مشتری باشد. نرخ تبدیل صرفا انجام عمل خرید توسط کاربر نیست، بلکه هر هدف سودمند دیگری مانند ارائه اطلاعات تماس، عضویت در خبرنامه و ... می تواند در نهایت به افزایش نرخ تبدیل بیانجامد.لذا چگونگی تاثیرگذاری بر روی کاربر و عوامل موثر بر افزایش این نرخ می تواند برای طراحان سایت بسیار اهمیت داشته باشد.

تایپوگرافی

شاید به نظر آید که نوشته ها و نوع فونت و اندازه آنها ربطی به نرخ تبدیل نداشته و صرفا جنبه زیبایی در سایت دارند. اما چنین نیست. نوشته ها می توانند به کاربر موادن مهم را گوشزد کرده و با طراحی صحیح آنها را جهت رسیدن به هدف خود راهنمایی کنند. در یک صفحه می بایست مهمترین عناوین را درشت و در صدر دیگر عناصر قرار داد تا بتوان توجه کاربر را جلب نمود.

انتخاب رنگ – مسئله همیشگی

مطالعات و تحقیقات زیادی در رابطه با تاثیرگذاری رنگ بر احساسات انسان انجام شده و نحوه عملکرد هر رنگ بطور خاص اثبات گشته. به همین منظور می توان از رنگ های مختلف کاربردهای گوناگون داشته و برای رسیدن به اهداف تجاری خود از آنان استفاده نماییم.

انتخاب تصاویر

در انتخاب تصاویر وسواس داشته باشید و از استفاده بی رویه آنها بپرهیزید. در واقع بعضی مواقع انجام ندادن کاری بهتر از انجام دادن آن است. لذا از تصاویر مناسب فقط هنگامی استفاده نمایید که می خواهید توجه کاربر را به موضوعی جلب نمایید.

سلسه مراتب بصری

در وب سایت خود تعیین کنید که چه مواردی از اهمیت بیشتری برخوردار است و با توجه به انتخاب رنگ و سایز فونتها و غیره توجه کاربران را با سلسله مراتب هماهنگ با هدف جلب نمایید.

با انجام مطالعات بیشتر در این حوزه و دقت بر روی مسائل جزیی می توانید طراحی سایت حرفه ای تری را داشته باشید تا در نهایت در افزایش نرخ تبدیل تاثیر گذاشته و به فروش بیشتر محصولات و خدمات شما بیانجامد.

 


جستجو