راهنمای انتخاب عکس برای وب سایت

گاهی مواقع طراحان و مدیران وب سایت ها جهت انتخاب تصاویر خیلی عجله کرده و در نهایت با انتخاب تصاویر نامناسب، فرصتی بزرگ جهت تاثیرگذاری بر مخاطب را از دست می دهند. در ادامه به نکاتی که در انتخاب عکس مناسب به شما کمک خواهد کرد را ذکر می کنیم.

انتقال احساسات

هر تصویر می تواند بار احساسی داشته باشد و کاربر با دیدن آن تصویر، همان احساسات را تجربه نماید. احساسات نمایش داده شده در یک تصویر قابلیت انتقال به کاربر را دارد. برای مثال برای آنکه بخواهید به کاربر حس شادی را القاء نمایید، می توانید از تصاویر جشن و شادی برای انتقال این حس استفاده نمایید.

انتخاب تصاویر احساسی می تواند تاثیر مثبت و منفی بر روی برند تجاری شما داشته باشد. لذا تصاویر احساسی را مطابق با شخصیت برند خود انتخاب نمایید. در یک طراحی سایت حرفه ای انتقال احساسات درست بسیار مهم می باشد.

تصاویر مرتبط

انتخاب تصاویر می بایست مرتبط با کسب و کار شما باشد و بر روی یک موضوع مرتبط تمرکز نمایید. لزومی ندارد که از هر عکسی که خوشتان آمد در وب سایت خود استفاده نمایید.

تاثیر گذاری

با انتخاب تصاویر تاثیر گذار و مطابق با هدف خود، می توانید با کاربران دیالوگ برقرار نمایید و درخواست خود را مطرح کنید. با یک تصویر مناسب در صفحه تماس با ما می توانید آنها را به پر کردن فرم تماس ترغیب نمایید.

کیفیت

استفاده از تصاویر بی کیفیت، نشان دهنده بی کیفیت بودن خدمات شما خواهند بود. لذا حجم تصاویر خود را تا حدی بهینه نمایید که لطمه ای به کیفیت بصری آنها وارد نکند.

ترکیب رنگ

تصاویر اصلی وب سایت خود را مطابق با رنگ بندی طراحی سایت خود انتخاب نمایید. حتی می توانید بر روی تصاویر با رنگهای مختلف، لایه ای کم رنگ از رنگ اصلی سایت خود استفاده نمایید.

نتیجه

در انتخاب تصاویر وسواس زیادی داشته باشید. به قول معروف یک عکس می تواند بیانگر صدها جمله باشد. پس کاری کنیم که این جمله ها به نفع برند ما باشند و نه به ضرر.

 


جستجو