4 راه برای افزایش جذابیت سایت شما در نتایج گوگل

وقتی کاربر کلمه ای را در گوگل جستجو می کند در صفحه جستجو با 10 وبسایت مرتبط با آن کلمه کلیدی مواجه می شود. بررسی ها نشان داده که موارد زیر باعث افزایش جذابیت لینک شما در بین 10 لینک نمایش داده شده گوگل می شود که در نتیجه مقدار کلیک کاربران به سایت شما بیشتر می گردد.

 در رقابت این 10 لینک نمایش داده شده، برنده آن لینکی است که جذابیت چشمی بیشتری برای کاربر با توجه به کلمه کلیدی جستجو شده داشته باشد.

لذا به چهار راه برای افزایش جذابیت لینک در نتایج گوگل می پردازیم:

1) نمایش عکس و نام نویسنده در صفحه جستجو

با ست کردن تنظیمات مربوط به نویسنده در وب سایت خود و اتصال آن به اکانت گوگل پلاس نویسنده می توانید به گوگل این امکان را بدهید تا عکس و نام نویسنده را در نتایج مربوط به آن صفحه نمایش دهد. با این کار لینک سایت شما در صفحه نتایج گوگل بیشتر به چشم می خورد و در نتیجه باعث افزایش کلیک سایت خود می شوید.

عکس نویسنده در نتایج جستجوی گوگل

 

2) استفاده از ابزار راهنمای مسیر سایت یا Breadcrumbs

این ابزار جهت نمایش راهنمای صفحات و مجموعه های مطالب وبسایت به کابران، مورد استفاده قرار می گیرد. برای استفاده از Breadcrumbs در سایت های جوملایی و یا وب سایت های ورد پرسی افزونه های زیادی موجود است.

استفاده از این ابزار باعث نمایش تمیز لینک سایت شما و نمایش مجموعه ها و عنوان آن به جای آدرس کامل سایت، در جستجوی گوگل می شود. و در نتیجه لینک سایت شما نمای چشمی بهتری پیدا می کند.

مسیر سایت در جستجوی گوگل

 

 

 

 

 

 3) انتخاب عنوان (تایتل) مناسب و چشمگیر

یکی از مهمترین عناصر در صفحات جستجو می باشد. کاربر بر روی سایت شما کلیک نمی کند اگر درک درستی از تایتل سایت شما نداشته باشد. لذا رعایت نکات زیر باعث افزایش جذابیت چشمی عنوان سایت می گردد.

  • استفاده از کلمات کلیدی مورد نظر در عنوان سایت
  • استفاده از عنوان کوتاه (کمتر از 65 کاراکتر)
  • استفاده از اعداد (در صورت نیاز)
  • استفاده از کلمات و یا کاراکترهای جداکننده
  • استفاده از کلمات چگونه، چرا و... (در صورت نیاز)

4) استفاده از رتبه دهی ستاره ای در مطالب و محصولات

رتبه دهی ستاره ای ابزاری است که برای سنجش نظر کاربران برای مطلب و یا محصولی خاص در وب سایت استفاده می گردد. این ابزار و ستاره های آن اگر مطابق با استانداردهای گوگل باشد در نتایج گوگل نمایش داده می شود و باعث افزایش جذابیت زیادی برای لینک شما می گردد. برای اطلاع بیشتر به لینک Google Rich snippet star rating مراجع نمایید.

نمایش ستاره در نتایج گوگل

 

 

 

 

 

 


جستجو