آشنایی با اینترنت ، وب و HTML

اینترنت چیست؟ به زبان ساده اینترنت مجموعه ای از کامپیوترهاست که به یکدیگر متصل شده اند. بسیاری از مردم از طریق dsl، کابل و یا ماهواره به اتصالات سریع با پهنای باند بالا بصورت 24 ساعته دسترسی دارند. شرف نظر از نوع اتصال، همین که شما آنلاین شدید، شما و کامپیوترتان بخشی از اینترنت محصوب می شوید و به هر کامپیوتر دیگری که در آن لحظه به اینترنت متصل باشد دسترسی دارید.

 

وب جهانی بیشتر یک ماهیت ذهنی است. وب جهانی همواره در حال تغییر است و مجموعه ای متغیر از صدها میلیون سند است که هر کدام جایی روی اینترنت قرار گرفته اند و به شکلی از HTML نوشته شده اند که پایه دنیای طراحی سایت است. HTML یا Hypertext Markup Language دو ویژگی اصلی دارد: ابر متن و سراسری بودن.

ابر متن یعنی شما می توانید یک پیوند روی یک صفحه وب ایجاد کنید، که مراجعه کننده را به هر صفحه دیگری و یا به چیز خاص دیگری در اینترنت ببرد. این به آن معنی است که اطلاعات موجود در اینترنت را می توان از جهت های مختلف مورد دسترسی قرار داد.""تیم برنرزلی"" مخترع وب، می خواست که اینترنت بیشتر شبیه مغز انسان باشد تا یک منبع ایستا از داده ها مانند یک کتاب.

سراسری بودن به این معنی است که چون سندهای HTML بصورت فایلهای ساده متنی ذخیره می شوند، بصورت مجازی هر کامپیوتری می تواند یک صفحه وب را بخواند. مهم نیست که مراجعه کنندگان شما از چه نوع کامپیوتری و یا سیستم عاملی استفاده میکنند. درهای وب به روی همه باز است.

با این حال اگرچه HTML در دسترس همه قرار دارد، اما این به آن معنی نیست که تجربه همه از آن به یک صورت است. این به نوعی شبیه یک پارک است که من و شما هردو می توانیم برای قدم زدن به آن برویم، با این حال اگر شما در یک آپارتمان پنت هاوس زندگی میکنید و من شبها روی نیمکت بخوابم، دید ما به پارک متفاوت خواهد بود

. همین مسئله در مورد HTML برقرار است. اگر چه در عمل هر کامپیوتری می تواند صفحات وب را نمایش دهد، روشی که صفحات در عمل به نظر می رسند، بستگی به نوع کامپیوتر، نمایشگر، سرعت اتصال اینترنت و در آخر نرم افزار بکار رفته برای مشاهده صفحه، یعنی مرورگر دارد.


جستجو