سئو در سال 2014 : هماهنگی بیشتر با بروز رسانی الگوریتم گوگل

با بروز رسانی جدید الگوریتم گوگل و معرفی الگوریتم مرغ مگس خوار، برای بازاریابان اینترنتی و فعالین حوزه تجارت الکترونیک این سؤال پیش می آید که در ادامه باید از چه استراتژی ای پیروی کنند. آیا سئو از بین رفته؟ آیا قوانین پاندا و پنگوئن هنوز پا برجاست؟ و ...

 

1) آنچه قبلا در پنگوئن و پاندا مهم بود همچنان مهم می باشد.

همه آنچه شما قبلا از آن در سئو آموختید کاربرد دارد ولی تغییراتی انجام گرفته برای سرعت بخشیدن به تشخیص متقلبین و وبسایتهای کم ارزش. در بروز رسانی جدید گوگل کیفیت لینک و کیفیت محتوا همچنان با اهمیت است.

2) بازاریابی محتوا بزرگتر از قبل

بازاریابی محتوایی از قبل اهمیت بیشتری پیدا کرده و گوگل به شرکتها و وبسایتهایی که در تولید محتوای نو و مفید فعال هستند لبخند زده و از آنان در سئو حمایت می کند و در این راستا موارد زیر بسیار مهم می باشد.

  • انتشار منظم محتوا برای مخاطبان خود
  • دریافت بازخود از شبکه های اجتماعی برای محتوای ایجاد شده
  • نشان دادن طراوت و در حال رشد بودن وبسایت خود به گوگل

3) رسانه های اجتماعی نقش مهمی را بازی می کنند.

در چند سال گذشته رسانه های اجتماعی یک بازیکن بزرگ در زمین بازاریابی دیجیتالی محسوب می شوند. در ابتدا با خلق شبکه های بزرگ مانند فیس بوک و توییتر و در ادامه پدید آمدن شبکه های کوچکتر و سریع مانند اینستاگرام و پینترست .

در الگوریتم جدید گوگل، فعالیت در شبکه های اجتماعی و دریافت سیگنال از این شبکه ها بسیار مهم است.

4) افزایش قدرت گوگل پلاس

از آنجا که اهمیت شبکه های اجتماعی در بهینه سازی سایت اهمیت ویژه ای یافته لذا قدرت شبکه اجتماعی گوگل نیز متناوبا افزایش پیدا کرده، زیرا بر پایه قوانین و اصول خود گوگل استوار است. دو عامل مهم برای افزایش بازخورد این شبکه اجتماعی در وب سایت خود بشرح زیر است:

  • استفاده از لینک نگارنده یا نویسنده و اتصال آن به اکانت گوگل پلاس که باعث وریفای شدن مطلب مربوطه شده و در نتایج جستجوها نیز تاثیر زیادی خواهد داشت.
  • استفاده از دکمه +1 گوگل پلاس برای درج امتیاز و اشتراک گذاری مطالب سایت .

5) اهمیت بیشتر دستگاههای موبایل و تبلت

با افزایش کاربرد گوشیهای هوشمند توسط کاربران جهت وبگردی و جستجو در اینترنت، الگوریتم جدید نیز به کاربران تلفن همراه شما اهمیت بیشتری می دهد. اختصاص صفحه مخصوص موبایل و طراحی سایت حرفه ای بر اساس استانداردهای موبایل و سازگار با رزولوشن دستگاههای مختلف می تواند به پیشرفت وبسایت شما در این الگوریتم کمک شایانی نماید.

در مقالات بعدی به مباحث بیشتری از الگوریتم جدید گوگل می پردازیم.



جستجو