3 موضوع مهم برای ایجاد تجربه کاربری عالی در طراحی سایت

یکی از مهمترین عوامل و اهداف نهایی طراحی سایت، ایجاد تجربه کاربری مناسب می باشد. در بین تمامی عناصر وب سایت 3 عامل هستند که تاثیر زیادی در روند بهبود تجربه کاربری دارند. شما با ایجاد تغییراتی در طراحی این 3 عنصر، می توانید تاثیر زیادی بر روند تعامل کاربران با سایت و ایجاد ارتباط بهتر آنها داشته باشید. شما با ایجاد یک تجربه کاربری مناسب می توانید در بالا بردن نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری کمک نموده و باعث رشد وب سایت خود خواهید شد.

صفحه اصلی

هدف از طراحی صفحه اصلی سایت جلب توجه کاربران جهت ادامه کار با سایت و در یافت اطلاعات بیشتر است. صفحه اصلی خود را ساده و تمیز نگه داشته و تمرکز خود را بر روی ارائه پیشنهاد به کاربران نگه دارید. پاراگراف متون صفحه اصلی را جهت جلب توجه کاربران به خواندن، تا جای ممکن کوتاه نگه دارید.

مطمئن شوید که همه لینکهای صفحه اصلی شما کار کرده و به صفحه مورد نظر هدایت می گردند. عناوین مهم و تاکیدی را در وب سایت خود با فونت درشت نمایش دهید. لوگوی خود را در یک سایز متعادل در بالای سایت نشان دهید. نوشته های خود را برای کاربران مختلف و با سطح سواد گوناگون، قابل درک نمایید. از پخش موزیک خودداری نموده و از تصاویر متحرک استفاده نکنید.

منوها

عدم کارایی منوها و ناسازگاری آنها در مرورگرهای مختلف می تواند دلیلی واضح جهت ترک کاربران از سایت شما و پیدا کردن سایتی دیگر باشد. آنها را ساده و تمیز نگه داشته و از پیچیدگی آنها دوری نمایید. قبل از طراحی و کدنویسی، پلان آنها را بر روی کاغذ کشیده و برنامه ریزی کنید.

باید کاری کنید که کابران با کمتر از 3 کلیک به اطلاعات مورد نظر خود دست پیدا نمایند. طراح سایت می بایست تعداد منوها و زیر منوها را در تعداد کم نگه داشته و از ایجاد منوهای متحرک به جهت عدم سازگاری با دستگاههای گوناگون بپرهیزید.

تایپوگرافی

تایپوگرافی هنر نوشتن متن برای آسان خواندن کاربر می باشد و دارای اصولی است که رعایت آنها می تواند به حرکت کاربران درسایت و خواندن اطلاعات کمک شایانی نماید.

  • از تنوع فونتها بپرهیزید و حد اکثر از 2 نوع فونت بیشتر استفاده نکنید.
  • از زیاده گویی در متون خود بپرهیزید و تنها اطلاعات مهم را نمایش دهید.
  • سایز فونت خود را جهت بهتر خواندن کاربران بررسی نمایید. معمولا سایز 14 پیکسل برای متون ایده آل است.
  • از استفاده متون خاکستری روشن در پس زمینه سفید بپرهیزید. این متون ممکن است توجه کاربر را به خود جلب نکنند.
  • اگر مجبور به استفاده از متون کج (ایتالیک)، زیر خط دار هستید، از استفاده بیش از حد آنان بپرهیزید و فقط جهت تاکید از آنها استفاده نمایید.

نکته مهم در ایجاد یک تجربه کاربری بی نقص، در دسترس بودن همه جانبه وب سایت است. بطور مداوم نتایج را ارزیابی نموده و در جهت رفع معایب طراحی وب سایت کوشا باشید.

 


جستجو