3 اشتباه مهلک در طراحی سایت

از اهمیت طراحی سایت در جلب اعتماد کاربران صحبت زیاد شده است. کاربران امروزی با حرفه ای گری تمام قادر به تشخیص اعتبار وب سایت مورد بازدید در چند ثانیه هستند. با ایجاد طراحی سایت حرفه ای در راستای جلب اعتماد کاربران، می توانید به بازگشت آنها و تبدیل آنان به مشتری امیدوار باشید. طراحی یک سایت نامناسب می تواند منجر به خروج کاربر از سایت شده و آنها را به سمت رقبای شما سوق دهد. حالا به شرح 3 اشتباه در طراحی سایت که کاربران را از سایت شما فراری می دهد می پردازیم.

اهمیت ندادن به کاربران موبایلی

آمار وب گردی توسط موبایل نشان دهنده افزایش روبه رشد کاربران موبایل می باشد. دسترسی راحت اینترنت از لحاظ مکانی و زمانی، این دستگاهها را برای استفاده بیشتر از اینترنت محبوب تر کرده است. لذا عدم توجه به نیازهای این کاربران در طراحی سایت، می تواند به کاهش چشم گیر کاربران شما منجر گردد. شما با سه راهکار می توانید به بازار کاربران موبایل راه پیدا نمایید.

اولین راهکار طراحی نسخه موبایل برای سایت است. از آنجا که این نسخه از وب سایت شما در آدرسی جدا نمایش داده می شود مشکلات خاص خود را دارد. دومین گزینه طراحی اپلیکیشن موبایل است که محتویات وب سایت شما را به کاربران نمایش می دهد. این روش بسیار کاربردی است ولی ممکن است هزینه زیادی را برای شما داشته باشد. و گزینه سوم که به نظر من بهترین گزینه می باشد، طراحی سایت ریسپانسیو است. شما با طراحی یک سایت ریسپانسیو قادر به پاسخگویی به تمامی دستگاهها و رزولوشنهای مختلف تحت همان آدرس اصلی سایت خود هستید.

راهبری بد

کاربران شما در بدو ورود به سایت شما به دنبال نیاز خود و اخذ اطلاعات مربوطه می گردند. کاربران می بایست با کمترین کلیک به اطلاعات مورد نظر خود دست پیدا کنند. شما با راهبری بدون برنامه و طراحی منوها بدون نقشه قبلی، باعث سردرگمی کاربران خواهید شد. وجود منوهای طبقه بندی شده می تواند به این عامل کمک نماید. نمایش لینک های مسیر سایت نیز می تواند کاربر را برای بازگشت به صفحات قبلی راهنمایی کند. وجود یک فیلد جستجو نیز در پیدا کردن اطلاعات مورد نیاز کاربر تاثیر گذار می باشد.

لودینگ کند

زمانی وب سایت هایی طراحی می گردید بر پایه تکنولوژی فلش، که برای بارگذاری آنها می بایست مدت زیادی را منتظر می ماندیم. همین عوامل و معایب دیگر این تکنیک باعث شد تا طراحی سایت مبتنی بر فلش به خاطرات سپرده شود. ولی امروزه نیز می بینیم وب سایت هایی با کودینگ ضعیف، تصاویر و حجم محتوای بزرگ همانند وب سایت های فلش بسیار کند عمل کرده و باعث آزردگی کاربران خواهند شد. با بهینه سازی سرعت سایت خود به کاربران دسترسی سریعتری به اطلاعات کسب و کار خود ارائه دهید.

 


جستجو