دوری از بدترین اشتباهات یک طراح سایت

وقتی پروژه وب سایتی بدون راهنمایی یک طراح و با استفاده از قالبها و سیستم های سایت ساز آماده طراحی و تولید می گردد، خطاهایی جبران ناپذیر ایجاد می شود که طراحان وب با توجه به تجربه و آزمون و خطاهایی که انجام داده اند، از این اشتباهات دوری می کنند.

وقتی شما برای دوری از هزینه همکاری با طراحان سایت، خود بدون هیچ تجربه ای در این زمینه، با استفاده از ابزارهای آماده اقدام به راه اندازی وب سایت خود می کنید، عواملی را نادیده می گیرید که باعث دفع کاربران از سایت شما خواهد شد. شما به عنوان طراح سایت نیز می بایست از این اشتباهات دوری کرده تا نرخ ریزش کاربران شما کاهش یابد. و با ایجاد تجربه کاربری عالی، کاربران خود را در بازدید از سایت خود راضی نگه دارید و وب سایتی حرفه ای را تولید نمایید.

لذا در این مقاله به چند اشتباه و عامل مرسوم که توسط غیر حرفه ای ها انجام می شود می پردازیم.

بارگذاری کند و آهسته

انتظار برای همه سخت است ! همه ما خواهان بازدید از وب سایت هایی با سرعت بالا هستیم. لودینگ کند وب سایت می تواند به بهای از دست دادن کاربر تمام شود. لذا با توجه به پیشرفت تکنولوژی و تکنیک های بهینه سازی سرعت سایت به راحتی می توان سرعت سایت خود را بهینه نمود. دوری از تکنولوژی های قدیمی مانند فلش و استفاده از تکنیک less و ... می تواند تاثیر زیادی به افرایش سرعت سایت شما داشته باشد. با استفاده از ابزار تست سرعت GTmetrix می توانید وب سایت خود را عیب یابی نموده و در نهایت نقاط ضعف خود را برطرف نمایید.

بارگذاری کند وب سایت

البته بخش بزرگی از بهینه سازی سرعت سایت در کدینگ و مسائل فنی وب سایت نهفته است که اگر شما یک طراح وب نیستید، به تنهایی قادر به رفع تمام عیوب مرتبط نخواهید بود.

متن بسیار بزرگ و یا بسیار کوچک

یکی از رایج ترین اشتباهات در طراحی سایت، استفاده از متون با سایز بسیار ریز است. درست است که با ریزتر کردن متون می توانید حجم زیادی از اطلاعات را در صفحه بگنجانید، اما از طرفی این عامل باعث دشواری در خواندن برای کاربر می گردد.
از طرف دیگر، متون بیش از حد بزرگ نیز مشکلات خاص خود را دارند و نشانی از غیر حرفه ای بودن وب سایت هستند. متون و عناوبن بزرگ، در دستگاه های موبایل نیز بسیار نامرتب و چندخطی نمایش داده می شوند که تجربه کاربری بدی را به کاربر القا خواهد نمود.

بدسلیقگی در ترکیب رنگ

شما هم بارها با وب سایتهایی مواجه شدید که رنگ بندی بسیار بد و زشتی دارند. جالب اینجاست که این وب سایت ها از نظر صاحبان آنها بسیار جذاب خوانده می شوند. این صاحبان همان اشخاصی هستند که در لباس پوشیدن و آرایش مو و صورت خود بسیار بد سلیقه و گاهی اوقات خنده دار نیز هستند.

یکی از مزایای استفاده از طراحان، استفاده از سلیقه و ذوق هنری آنهاست. این مهم می تواند به جذابیت سایت شما بیفزاید. انتخاب رنگ را جدی بگیرید و تا جای ممکن در انتخاب آنها وسواس به خرج دهید. پیشنهاد می کنیم مقاله ای که با عنوان تاثیر روانشناسی رنگ در طراحی سایت منتشر نموده ایم را مطالعه نمایید.

معضل تبلیغات و پاپ آپ ها

بعضی از کسانی که اقدام به راه اندازی وب سایت می نمایند، می خواهند از همان روز اول درآمد کسب نمایند. لذا اقدام به جاگذاری تبلیغات بنری و پاپ آپ در سایت می نمایند که به وب سایتی مزاحم و با تجربه کاربری ضعیف تبدیل می گردد.

کلام آخر

بسیاری از عوامل مختلف هستند که در موفقیت با شکست وب سایت شما تاثیرگذارند. لذا با استفاده از کارشناس و طراح سایت مجرب، مسیر موفقیت خود را هموارتر نمایید.

 


جستجو