نکات مهم در طراحی سایت مخصوص زنان

زنان در مقایسه مردان دارای دیدگاههای متفاوتی در مورد رنگها و طرحها هستند. نوع چیدمان منزل و انتخاب رنگها معمولا بر عهده خانمها می باشد. آنها درک بهتری از رنگها داشته و تفاوت طیفهای مختلف رنگی را بهتر از آقایان درک کرده و به آن اهمیت می دهند. لذا در طراحی یک سایت حرفه ای مخصوص بانوان، می بایست این موارد را در نظر داشته و در انتخاب رنگ و نوع طراحی وسواس بیشتری به خرج داد. 

دوری از گوشه های تیز

امروزه با روی کار آمدن طراحی شبکه ای لایه ها و استفاده از گوشه های تیز در لایه های مختلف، دیگر کمتر از گوشه های گرد استفاده می شود. این روش می تواند برای وب سایت های مخصوص زنان، زیاد مناسب نباشد. پیشنهاد می گردد که اگر مجبور به استفاده از لایه های مربع و مستطیل شکل در طراحی هستید، کمی به گوشه های آن استایل داده تا برای خانمها جذاب تر گردند.

انتخاب رنگ مناسب

توجه داشته باشید که همه زنان از رنگ صورتی خوششان نمی آید. معمولا دختر بچه ها و نوجوانان هستند که علاقه به این رنگ داشته و از استفاده آن سیر نمی شوند. رنگ های مورد علاقه یک خانم بالغ مسلما با یک دختربچه فرق دارد. اگر وب سایت شما برای فروش عروسک باربی طراحی شده است، پس می توان از رنگ صورتی برای آن استفاده نمود. ولی اگر شما برای مثال وب سایتی برای مد و زیبایی طراحی نمودید، استفاده از بک گراند سفید می تواند بهترین گزینه جهت نمایش محتواهای پر رنگ و لعاب مد باشد. یک طراح سایت می بایست با استفاده از دیگر رنگها مانند رنگ های قرمز، بنفش و یا سبز بتواند وب سایتی هماهنگ با سلیقه بانوان طراحی نماید.

فضای سفید در سایت

همه ما مردان می دانیم که زنان از درهم و برهمی نفرت دارند. آنها با تمام خستگی کار روزانه، در بازگشت به خانه بازهم به تمیز کردن منزل می پردازند !!! پس جای تعجب نیست که طراحی یک وب سایت مرتب و پاک با ایجاد فضای سفید مناسب، می تواند در جذب خانمها تاثیر زیادی داشته باشد.

استفاده از تصاویر کودک

تصویر کودکان برای زنان و مادران جذاب است. اگر وب سایت شما مرتبط با مادران است، می توانید با استفاده از تصاویر کودکان بامزه، جهت جلب توجه خانمها استفاده نمایید.

شما با مطالعه و الگوبرداری از محصولات پرطرفدار بانوان می توانید چیزهای زیادی در رابطه با آنان یاد گرفته تا در طراحی سایت خود استفاده نمایید.

 


جستجو