عوامل تأثیرگذار سئو در سال 2017 چیست؟

همه ما می خواهیم وب سایتمان در موتور جستجوی گوگل بالاترین جایگاه ها را داشته باشد تا بوسیله آن بتوانیم کسب و کار خود را رونق دهیم. از آنجا که تا حدود 200 عامل تاثیرگذار در کسب رتبه و بهبود سئو وجود دارد که تعداد زیادی از آنها ثابت شده اند و بخشی از آنها نتیجه آزمون و خطای متخصصان سئو می باشد، بهینه سازی سایت را به کاری پر زحمت و پر ریسک بدل نموده است.

همچنین الگوریتم های گوگل به طور مرتب آپدیت شده و ترفندی که در سال گذشته مطلوب بوده، ممکن است امسال نه تنها کارایی نداشته، بلکه باعث افت رتبه شما در نتایج شود. لذا داشتن اطلاعات به روز و صحیح می تواند نقش بزرگی در موفقیت وب سایت شما داشته باشد.

سئو در سال 2017

در این مقاله به بررسی عوامل تاثیر گذار و آپدیت های گوگل در سال 2017 می پردازیم.

اهمیت بک لینک ها

این روزها می شنویم کسانی مقالاتی می نویسند درباره اینکه سئو مرده و یا بک لینکها دیگر کارآیی ندارند و غیره. این مقالات را جدی نگیرید، لینکها همیشه مهم هستند و یکی از نشانه های مهم معتبر بودن وب سایت شما می باشند. ولی آن بک لینک هایی که کاربران خرید می کردند و بدون داشتن استراتژی شروع به ساختن آن دیگر تاثیر منفی دارد. انتشار محتوای غنی همیشه می تواند برای شما بک لینک طبیعی هدیه آورد. لینک ها همیشه یک بخش مهم در استراتژی سئو بوده اند.

آپدیت اخیر گوگل پنگوئن که اواخر سال 2016 انجام شد، تا حد زیادی با بک لینک های بی کیفیت مبارزه می کند. همچنین خبر بد به سئوکاران کلاه مشکی این است که این الگوریتم دیگر همیشه زنده خواهد بود و آنتایم فعال می باشد.

توجه داشته باشید که لینک های وب سایت شما در شبکه های اجتماعی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردارند و سیگنال های مثبتی به الگوریتم های گوگل می فرستند.
دو گام اساسی در ایجاد بک لینک وجود دارد 1. ایجاد محتوای باکیفیت 2. تبلیغ

بک لینک در سال 2017

قبل از شروع مجدد به لینک سازی با کیفیت، حتما لینک های قبلی خود را با استفاده از ابزارهای مختلف مانند گوگل وبمستر تولز و غیره پیدا کرده و لینک های ضعیف و کم کیفیت خود را حذف نمایید.

بازاریابی محتوا و سئو

امروزه بازاریابی محتوا و سئو دو عضو جدانشدنی بازاریابی اینترنتی محسوب می شوند که موفقیت هریک به دیگری وابسته است. محتوای خوب بدون انجام سئو، رتبه نیاورده و سئوی یک سایت بدون محتوای غنی امکان پذیر نمی باشد.

بازاریابی محتوا

آپدیت های گوگل

آپدیت های منظم و پیوسته گوگل نتایج را دگرگون کرده است. برای مثال در آپدیت ماه ژانویه مجازات سختی به دارندگان وب سایت هایی که دارای پاپ آپ بودند اعمال شد. انتظار می رود این آپدیت ها امسال تداوم داشته باشند. لذا حتما اخبار این آپدیت ها را دنبال کنید.

تاثیر نرخ کلیک (CTR)

در گذشته نیز درباره تاثیر نرخ کلیک و شناسایی درجه تجربه کاربری صحبت شده است. در تحقیقات انجام شده، نشان داده شده است که نرخ بالای CTR از عوامل تاثیر گذار کسب رتبه در وب سایت های پر بازدید است. نگه داشتن بازدید کننده در سایت خود یک عنصر مهم در معادله رتبه گوگل است. محتوای غنی، سر تیتر های مناسب و جذاب می تواند کاربر را ترغیب به خواند محتوای شما کند.

استفاده از Schema

استفاده از داده های ساخت یافته (Structured data) تعامل موتور جستجوی گوگل را با وب سایت شما بهتر کرده و مطالب وب سایت شما را برای آن خوانا تر و معنی دارتر خواهد کرد. ستاره های نمایش داده شده در نتایج، ساعات کار، تصاویر و..که در نتایج جستجوها مشاهده می نمایید از جمله این اطلاعات تعاملی هستند.

اهمیت روز افزون موبایل

از آنجا که روز به روز به کاربران موبایل های هوشمند که از دستگاه خود برای جستجو و وب گردی استفاده می کنند افزوده می شود، الگوریتم های گوگل نیز نسبت به وب سایت های حجیم و ناسازگار با موبایل سخت گیرتر خواهند بود. اهمیت طراحی سازگار با موبایل و ریسپانسیو و همچنین افزایش سرعت بارگذاری سایت ها در نتایج گوگل بسیار زیاد است. در مقاله چرا امروزه طراحی ریسپانسیو سایت ضرورت دارد به عوامل مهم این نوع طراحی پرداخته ایم.

شتاب صفحات موبایل (AMP)

AMP ها در واقع پروتکل‌های متن بازی هستند که توسط آنها صفحات وب سایت شما ، با سرعت بسیار بالاتری در مرورگرهای موبایلی باز شده و کاربران موبایل تجربه راحت تری خواهند داشت. باید گفت AMP یک راه میانبر برای کسب رتبه در سال 2017 می باشد و استفاده از آن به خصوص برای وب سایت های خبری توصیه می گردد.

اهمیت تجربه کاربری

الگوریتم های گوگل از طریق نشانه های گوناگون، سطح تجربه کاربری وب سایت شما را می سنجند. داشتن یک وب سایت که کار با آن ساده بوده و کاربر تعامل خوبی با آن دارد و زمان بیشتری در آن برای کسب اطلاعات سپری می کند می تواند همچنان از عوامل تاثیرگذار در کسب رتبه باشد.

  • لینک های خود را تست کرده و خطاهای آن ها را و لینک های منقضی شده را رفع نمایید.
  • مطالب باید جذاب بوده و با استفاده از تکنیکهای نوشتن محتوا، کاربر خود را بیشتر ترغیب به خواندن محتوای خود کنید.
  • ناوبری و منوها از جمله عوامل مهم در بهبود تجربه کاربری می باشند.
  • از استفاده تصاویر حجیم و اسکریپت های غیر ضروری بپرهیزید و سعی کنید سرعت وب سایت خود را افزایش دهید.

در پایان

سئو یک فرآیند همیشگی و پایدار است که می بایست یا انجام مطالعه و تحقیقات مستمر، آن را بهبود داد تا بتوانیم در نتایج گوگل در سال 2017 عملکرد بهتری داشته باشیم.


جستجو