چرا امروزه طراحی ریسپانسیو سایت ضرورت دارد؟

امروزه طراحان وب و کاربرانی هستند که هنوز در مورد طراحی سایت های ریسپانسیو جدی نیستند و آنرا متدی گذرا می دانند. بعضی از طراحان بعلت تنبلی و یا نداشتن وقت کافی برای آپدیت دانش خود، از طراحی ریسپانسیو فراری بوده، و هنوز از شیوه های قدیمی جهت طراحی سایت مشتری خود استفاده می کنند.

در این مقاله به دلایل ضرورت استفاده از این روش طراحی می پردازیم.

بهبود تجربه کاربری

یکی از عوامل تاثیر گذار در بهبود تجربه کاربر، استفاده از این تکنیک توسط یک طراح سایت می باشد. شما با استفاده از روش طراحی سایت ریسپانسیو می توانید دسترسی بهتر و راحت تری را به کاربران موبایل داده و سطح وسیعی از کاربران دستگاههای مختلف را پوشش دهید. کاربران موبایل در استفاده از وب سایتهای ریسپانسیو خوشحال تر بوده و در نتیجه به بهبود تجربه کاربری آنان کمک خواهد نمود.

سازگاری با انواع دستگاهها

با استفاده از تکنیک طراحی ریسپانسیو می توانید دسترسی بیشتری به انواع کاربران داشته باشید. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و تلفنهای هوشمند، روز به روز به تعداد کاربران موبایل فعال در اینترنت اضافه می گردد. لذا با طراحی سایت ریسپانسیو می شود نیاز این کاربران را برای دسترسی بهتر و کاربری آسان تر برطرف نمود.

طراحی وب سایت ریسپانسیو

مدیریت آسان

در روش قدیمی، برای کاربران موبایل یک وب سایت دیگری با آدرس و طراحی متفاوت تهیه می گردید که کار مدیریت وب سایت را سخت و وقت گیر می نمود. با پدید آمدن تکنیک ریسپانسیو، شما دیگر نیاز به چند مدل طراحی با آدرس متفاوت نداشته و قالب اصلی وب سایت شما است که قابلیت سازگاری و پاسخگویی به انواع دستگاه را خواهد داشت.

خواندن آسان

با استفاده از این تکنیک، دیگر کاربر نیازی با لمس بزرگنمایی و کوچکنمایی نداشته و تمامی عناصر وب از جمله متون و نوشته ها، سازگار با دستگاه کاربر نمایش داده خواهند شد.

نتیجه

شما به عنوان طراح سایت می بایست دانش خود را بروز نموده و از این تکنیک در انجام پروژه های طراحی سایت حرفه ای مشتریان خود استفاده نمایید. برای استفاده از این تکنیک، نیاز به یادگیری زبان برنامه نویسی جدید و خاصی نیست. بلکه تمامی این روش با استفاده از تکنیکهای css و html خلق می گردد. همچنین شما می توانید از فریم ورک های بسیار کاربردی مانند بوت استرپ، که در این زمینه طراحی شده اند استفاده نمایید.

 


جستجو