چگونه یک وب سایت طراحی کنیم؟

امروزه برای شروع یک کسب و کار و یا گسترش یک کسب و کار قدیمی، ایجاد یک وب سایت ضروری می باشد. روش های مختلفی برای شروع طراحی سایت در دسترس است که بنا به نیاز شما قابل استفاده هستند. ولی این راه و روش ها آنقدر زیاد هستند که گاها دچار سردرگمی شده و انتخاب بهترین نحوه طراحی سایت را مشکل خواهد نمود. در این مقاله به بررسی این موضوع که چگونه یک سایت موفق با توجه به نیاز خود ایجاد کنیم می پردازیم.

مراحل قبل از اجرای طراحی سایت

برای روشن شدن مسیر و کسب موفقیت در ایجاد یک وب سایت موفق نیاز است تا مراحلی را دنبال نمایید تا در آن درک درستی از پروژه شما ایجاد گردد.

چگونه سایت طراحی کنیم

تعیین هدف طراحی وب سایت

اولین قدم برای طراحی یک وب سایت، تعیین هدف و قصد ما از ایجاد این وب سایت است. آیا این وب سایت صرفا یک کاتالوگ معرفی خدمات و محصولات شما است و یا در آن فروش آنلاین خواهید داشت. این مرحله دید بهتری از آنچه قرار است بیفتد در اختیار ما می گذارد و طرز و نحوه ساخت سایت را روشن تر می نماید.

تعیین مدت زمان

مدت زمان انجام یک پروژه نقش اساسی در طریقه ساخت سایت ایفا می نماید. گاهی اوقات شما برای انجام یک پروژه طراحی سایت زمان کافی نداشته و می بایست سریع ترین راه ممکن را برای ساخت آن وب سایت انتخاب نمایید.

تعیین بودجه

تعیین بودجه برای انجام پروژه شما می تواند شما را در انتخاب بهترین روش طراحی و ایجاد سایت کمک نماید. گاهی ممکن است شما بودجه کافی جهت انجام پروژه نداشته و مجبور شوید به ارزان ترین راه ممکن رجوع کنید، هرچند که ممکن است تمام نیازهای شما را برآورده نسازد.

تحقیق و مشاوره طراحی سایت

تحقیق در رابطه با روش های مرسوم ساخت وب سایت و مشاوره با فعالین این حوزه، می تواند بهترین راه حل ممکن را با توجه به نیاز شما ارائه دهد. اگر سرخود و بدون تحقیق اقدام به راه اندازی وب سایت نمایید، امکان موفقیت وب سایت شما بسیار کمرنگ خواهد شد.

چگونگی طراحی سایت و روش های مرسوم

برای اجرای پروژه وب سایت شما روش های گوناگونی وجود دارد که می بایست با توجه به نیاز، بودجه، زمان و هدف شما بهترین طریقه ساخت وب سایت انتخاب شود.

سایت سازهای آنلاین

شاید بتوان گفت که آسان ترین راه و ارزان ترین روش برای ساخت یک وب سایت، استفاده از انواع سایت سازها می باشد. این ابزارها دارای یک سری قالبهای از پیش طراحی شده اند که شما با انتخاب و ویرایش آنها می توانید در سریع ترین زمان ممکن وب سایت خود را بالا بیارید. محدودیت امکانات و عدم شخصی سازی مطابق با سلیقه شما از نقاط ضعف این روش بوده و وب سایت شما از نظر طراحی مانند دیگر سفارش دهندگان قالب انتخابی شما خواهد بود.

خرید سورس و ایجاد تغییرات

دنیای وب مملو از سورس کدها و اسکریپتهای آماده برای ایجاد وب سایت های مختلف می باشد. شما با خرید این کدهای آماده و در صورت داشتن دانش فنی می توانید اقدام به راه اندازی سریع وب سایت خود نمایید. تهیه این کدهای آماده می بایست از منبع امن و خود توسعه دهنده انجام پذیرد، چراکه بسیاری از اسکریپت ها و کدهای آماده ای که در سطح اینترنت بصورت رایگان و یا قیمتی ارزان ارائه می گردند دارای باگ امنیتی و یا آلوده به کدهای مخرب می باشند.

استفاده از سی ام اس ها

امروزه از متداول ترین روش های طراحی و ایجاد سایت می توان به استفاده از سیستم های مدیریت محتوا (cms) اشاره نمود. از طراحان مبتدی گرفته تا طراحان حرفه ای، برای انجام پروژه ای حرفه ای با امکانات بالا از این ابزارها استفاده می گردد. سی ام اس های مرسوم جهانی مانند جوملا و وردپرس، امکانات بی نظیری را در اختیار شما می گذارند. از طراحی یک سایت ساده شخصی گرفته تا طراحی شبکه های اجتماعی و فروشگاه های حرفه ای، همه و همه با این ابزارها امکان پذیر است. استفاده حرفه ای از سیستم های مدیریت محتوا نیاز به تجربه و دانش فنی داشته و شما می توانید با همکاری یک طراح سایت و استفاده از سی ام اس های قدرتمند، به هدف خود دست یابید. از آنجا که بخش بزرگی از وب سایت های تولید شده توسط سیستم های مدیریت محتوا، آماده می باشند درنتیجه انجام پروژه به این روش کاهش هزینه ها را به دنبال دارد.

طراحی و کدنویسی اختصاصی

می توان گفت که این روش هم از نظر زمانی و هم از نظر مادی بسیار پر هزینه می باشد. این روش و طرز ساخت وب سایت، در زمانی کارآیی دارد که پروژه شما با هیچ یک از روش های مرسوم قابل اجرا نبوده و یا ایده ای نوین دارد که می بایست در بستری جدید طراحی و تولید گردد.

در پایان

همانطور که گفته شد تعیین هدف شما برای انتخاب روش طراحی سایت و چگونه اجرا کردن پروژه طراحی، بسیار اهمیت دارد. تا جایی که هزینه ها به شما امکان می دهد، سعی نمایید تا با استفاده از متخصصین این حوزه اقدام به ساخت وب سایت خود نمایید.


جستجو