5 اشتباه متداول در طراحی سایت تعاملی

طراحی سایت جهت ایجاد تعامل هر گز آسان نبوده است. این نوع طراحی نیازمند برنامه ریزی دقیق و تجزیه و تحلیل رفتار کاربران است. امروزه کاربران خیلی سخت تر به انیمیشن ها و تصاویر براق و متحرک تحت تاثیر قرار می گیرند و ایجاد تعامل با آنها روز به روز سخت تر و در حال تغییر است. در این بین مشکلات و اشتباهاتی رایجه در طراحی سایت ها جهت ایجاد تعامل بهتر وجود دارد که در ادامه به آنها می پردازیم.

نوآوری بیش از حد

طراحان سایت جهت نشان دادن توانایی خود، سعی در استفاده حداکثری از تکنولوژیها و تکنیکهای روز دنیای وب دارند. گاهی استفاده افراطی از این تکنیکها می تواند برای کاربر مطلوب نبوده و ایجاد سردرگمی کند. وب سایت iotorama را ببینید که طراحی خلاقانه و پیشرفته ای دارد ولی دچار سردرگمی شما می شود.

راهبری گیج کننده

به یاد داشته باشید که هدف شما از طراحی سایت، ساخت بازی فکری برای کاربران نیست !!! گاهی وب سایتهایی را می بینیم که گشت زدن در آنها و رفتن به صفحه ای دیگر واقعا نیاز به تمرکز و تفکر فوق العاده ای دارد. با ایجاد منوهای خیلی خاص و نا معلوم استفاده از تکنیکهای نامرئی خیلی خاص و کمتر دیده شده، می تواند به سردرگمی و ترک کاربران منجر شود.

درهم برهمی

مسئله ای که در بسیاری از وب سایت های ایرانی می بینیم. به خصوص وب سایت های خبری که واقعا  گشت و گذار در آنها اعصابی فولادی می خواهد. چیدمان بهم ریخته و استفاده بی رویه از بنرهای تبلیغاتی متحرک باعث رنجش کاربر خواهد شد. در گذشته این نوع طراحی خیلی مرسوم بود و صاحبان وب سایت ها دوست داشتند همه چیز را یکجا داشته باشند. از تقویم و آب و هوا گرفته تا جداول مسابقات و ... 

امروزه دیگر این نوع طراحی ها کاربردی ندارد. استفاده از این امکانات برای کاربران امروزی جذابیتی نداشته و شلوغی بیش از حد وب سایت شما می تواند او را فراری دهد.

کم توجهی به طراحی فرم ها

فرم های وب سایت می توانند در تبدیل بازدید کننده به مشتری شما کمک فراوانی کنند. عدم توجه به طراحی و استایل فرم ها می تواند باعث عدم توجه کاربر به آنها شود. با توجه به رنگ بندی و ساختار وب سایت خود، به فرم های خود استایل داده و آنها را برای ایجاد تعامل با کاربر جذاب تر نمایید.

در پایان

وب سایت خود را صادقانه بررسی نمایید و با توجه به نکات بالا سعی در حل مشکلات آن نمایید. از شخصی بخواهید وارد وب سایت شما شده و از آن بازدید نماید. به مسیر حرکت او و سردرگمی تو توجه نموده و اشکالات مشاهده شده را رفع نمایید.

 


جستجو