5 راه برای بهبود صفحه و فرم ورود کاربران در طراحی سایت

امروزه با هرچه کاربردی و تعاملی تر شدن وب سایت ها و افزایش ارتباط کاربران با سایت، اهمیت فرم های ورود و بهینه سازی آنها افزایش پیدا کرده است. در زیر به شرح عواملی که استفاده از فرم ها ی ورود را برای کاربران کاربردی تر می سارند خواهیم پرداخت.

ورود با حساب شبکه های اجتماعی

استفاده از این روش جهت ورود کاربران روز به روز در حال افزایش است. در این روش دیگر نیازی به ساخت حساب کاربری جهت ورود به سایت نیست و از آنجا که اکثر کاربران دارای اکانت شبکه های اجتماعی هستند، می توانند از اطلاعات ورود آنها جهت ورود به سایت شما استفاده نمایند.

 

ورود کاربر با اکانت شبکه اجتماعی

استفاده از ایمیل به جای نام کاربری

امروزه کاربران در چندین وب سایت مختلف عضو هستند و گاهی نام کاربری اختصاص داده شده خود را برای ورود به این وب سایت ها فراموش کرده و درخواست بازیابی می کنند. در صورتیکه اگر شما به جای نام کاربری از ایمیل آنها استفاده نمایید، ورود کاربران به وب سایت خود را ساده تر خواهید نمود.

 

فرم ورود به سایت

اجازه بازیابی

دقیق ترین افراد هم ممکن است رمز عبور خود را فراموش کنند. لذا امکان بازیابی رمز عبور را ایجاد نموده و دسترسی به صفحه بازیابی را توسط لینکی واضح در پایین فرم ورود قرار دهید. مراحل بازیابی رمز عبور را نیز تا جای ممکن ساده سازید.

 

ساده سازی

صفحه و فرم ورود کاربران را تا جای ممکن ساده سازید. از افزودن فیلدهای اضافی بپرهیزید و سعی کنید تا جای ممکن کار با آن راحت تر باشد. خطاهای کاربر را با رنگ واضح به او نشان داده و با راهنمایی درست، او را در جهت رفع خطا هدایت نمایید.

 

اکثر وب سایت های بزرگ اجتماعی و پر کاربرد دنیا دارای فرم ورود هستند. به این وب سایت ها سر زده و فرم های آنان را تحلیل کنید. این وب سایت ها زمان زیادی را در تحقیق و توسعه برای بهبود تجربه کاربری خود صرف می کنند. لذا با الگوبرداری از آنان می توانید حرفه ای بودن فرم های ورود خود را تضمین نمایید.

 


جستجو