چرا خدمات سئو تضمینی نیست؟

بسیاری از مشتریان خواهان ارائه خدمات تضمینی سئو از سرویس دهندگان سئو هستند که برای مثال تضمین کنند وب سایتشان در طول 3 ماه در یک کلمه کلیدی مشخص به رتبه یا صفحه اول گوگل ارتقاء پیدا کند. این امر غیر ممکن است که خدمات بهینه سازی سایت (سئو) تضمینی باشد. اگرچه هستند سرویس دهندگانی که در وب سایتها و تبلیغات خود از کلمه تضمین استفاده می کنند که خود می دانند جنبه کاملا تبلیغاتی جهت ترغیب مشتری دارد.

 در ادامه به شرح دلایلی که نمی توان در خدمات سئو از تضمین استفاده کرد می پردازیم:

ما نمی توانیم کنترلی بر نتایج موتورهای جستجو داشته باشیم

موتورهای جستجو دارای الگوریتم های پیچیده ای هستند که مداوم تغییر می کنند. این الگوریتم ها در هر موتور جستجو متفاوت هستند. لذا با بروزرسانی مداوم این الگوریتم ها، نتایج نیز غیر قابل پیش بینی تر می شوند. بهترین راه حل، تلاش برای رسیدن به نتایج بالا توسط هماهنگی با این الگوریتم ها و سعی در کسب رتبه است.

رتبه بندی ها ناپایدارند

برای مثال اگر شما جستجویی در مورد کلمه کلیدی در موقعیت تهران داشته باشید و شخصی در کامپیوتر و شهری دیگر همان جستجو را داشته باشد به نتایج متفاوتی خواهید رسید. بخشی از آن به موقعیت محلی ، آی پی شما و کوکی های سیستم و کش جستجوهای گوگل بستگی دارد.

شما ممکن است در شهری رتبه یک کلمه کلیدی خاصی را داشته باشید ولی در شهر یا کامپیوتری دیگر در صفحه اول نیز حضور نداشته باشید. این عوامل باعث می گردد تا سرویس دهندگان هوشمند سئو زیر بار تضمین برای کسب رتبه نروند.

وجود رقبا

چه تضمینی وجود دارد در طول فرآیند سئوی سایت شما، رقبایتان از شما بهتر عمل نکنند. امروزه همه در فضای اینترنت به دنبال کسب رتبه در موتورهای جستجو هستند. لذا تضمین برای امری غیر قابل کنترل، واقعا مضحک است.

بهینه سازی سایت (سئو) یک فرآیند است

بهینه سازی سایت یک فرآیند همیشگی با استفاده از تکنیکهای لازم جهت کسب رتبه است. سرویس دهندگان سئو نمی توانند به موتورهای جستجو بگویند شما را در رتبه 1 قرار دهند. بلکه آنان با استفاده از تکنیکهای تحلیلی و اجرایی، سعی در بهبود و ارتقای رتبه شما نسبت رقبایتان دارند. آنان با طراحی استراتژی مناسب می توانند شما را در جهت کسب بهترین رتبه راهنمایی کنند. ارائه خدمات تضمینی برای بهینه سازی سایت سئو از نظر اخلاقی و قانونی امکان پذیر نیست. با توجه به موارد بالا می بایست با استفاده از یک برنامه اصولی و طولانی مدت تحت نظر سرویس دهنده ای معتبر، بهینه سازی سایت خود را انجام داده و سعی در ارتقاء رتبه خود در موتورهای جستجو داشته باشیم.

 


جستجو