5 مشخصه وب سایتهای غیر حرفه ای

در حرفه ای نشان دادن یک وب سایت می توان عوامل زیادی دخیل باشند که عمده آنها ناشی از طراحی اولیه آنهاست. بعضی از کارآفرینان اینترنتی به امید به درآمد رسیدن در آینده می خواهند تا با میانبر زدن در هزینه ها صرفه جویی داشته باشند. ولی به چه قیمتی؟ به قیمت از دست دادن زمان و کاربران هدف

در اغلب موارد وب سایت ها را خیلی سریع با استفاده از روشها و میانبرهای مرسوم راه اندازی کرده و از اشتباهات خود چشم پوشی می کنند. غافل از اینکه همین اشتباهات در شروع کار می تواند منجر به شکست وب سایت آنان شود.

حال به چند عاملی که وب سایت شما را از دید مشتری و سرمایه گذاران، غیر حرفه ای نشان می دهند می پردازیم.

1. استفاده نادرست از قالبهای آماده

استفاده از قالبهای آماده می تواند در کاهش هزینه ها تاثیر داشته باشد. ولی می بایست توسط یک طراح شخصی سازی هایی صورت بگیرد تا با برند شما همخوانی داشته باشد. وب سایت های زیادی دیده شده که از قالبهای آماده یا پیش فرض یک سیستم مدیریت محتوا استفاده می کنند که رنگ لوگو و برند آنها اصلا با طراحی سایتشان هم خوانی ندارد.

قالب انتخابی شما می بایست با شخصیت بند و نوع کسب و کار شما همخوانی داشته باشد تا کاربر با یک نگاه از حوزه کاری شما مطلع گردد.

2. استفاده از قالب پیش فرض Bootstarp

یک اشتباه رایج در طراحی سایتها استفاده از قالب پیش فریم ورک بوت استرپ است. در حالی که بسیاری این اشتباه را کرده اند، استفاده مجدد از این قالب وشباهت سایت شما با هزاران سایت دیگر می تواند به برند شما صدمه وارد نماید.

3. سایزبندی نوع فونت نوشته ها

عدم توجه به سایزبندی نوع فونت نوشته ها در وب سایت می تواند بسیار تاثیر بدی داشته باشد. همانطور که از دست خط یک فرد کم سواد می توان کم سواد بودن او را فهمید، نوشته های نامرتب و عدم رعایت فواصل آنها نیز می تواند نشان دهنده غیر حرفه ای بودن شما و کسب و کارتان باشد.

4. فواصل تصاویر و نوشته ها

نبود فاصله کافی بین تصاویر و نوشته ها می تواند تاثیر بدی بر روی نمای وب سایت شما داشته باشد. در یک طراحی سایت حرفه ای می بایست تمامی فواص رعایت شده تا موجب روانی حرکت چشم کاربر در سایت شود.

5. محتوای کپی شده

استفاده از محتوای تکراری و پیش تر استفاده شده نه تنها از دید موتورهای جستجو بلکه از دید کاربران نیز غیر حرفه ای تلقی خواهد شد. سعی کنید از محتوا و تصاویر یکتا استفاده نمایید تا حرفه ای بودن برند خود را نمایش دهید.
ما در مقالات بعدی به بررسی بیشتر مواردی که نقش زیادی در حرفه ای بودن وب سایت شما دارند خواهیم پرداخت.

 


جستجو