طراحی وب سایت های تجارت الکترونیک و فروشگاهی

بدیهی است که در چند سال اخیر اکثر کسب و کارها به حضور در فضای اینترنت و ارائه خدمات و محصولاتشان از طریق وب سایتهای تجارت الکترونیک بسیار علاقه مند گردیده اند. بر اساس آمار نرخ رشد خرده فروشی از طریق وب سایتهای تجارت الکترونیک سال به سال در حال افزایش است.

گسترش دسترسی به اینترنت و انقلاب تلفن همراه های هوشمند اهمیت حضور شرکتها در حوزه تجارت الکترونیک را دوچندان کرده است. در نتیجه طراحی وب سایت های تجارت الکترونیک حرفه ای و کارآمد بسیار اهمیت دارد و با رعایت اصول و فنون این نوع تجارت وب سایتی موثر ایجاد گردد.

عوامل متعددی در موفقیت یک وب سایت تجارت الکترونیک در مرحله طراحی دخیل هستند. همچنین تجربه کاربری مناسب و نرخ تبدیل بالای بازدید کننده به مشتری از عواملی هستند که وب سایت شما را به وب سایتی سود ده تبدیل می نمایند. شروع کار با یک شرکت با گروه طراحی سایت که در این حوزه دارای تخصص است می تواند مسیر درستی باشد. هدف نهایی و اصلی شما و طراح سایت باید افزایش نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری و خریدار باشد. صفحات مربوط به محصولات و جزییات آنها باید جذاب و استفاده از وب سایت آسان باشد.

تصاویر محصولات باید واضح باشند و لودینگ آنها در صفحه طول نکشد. ناوبری کاربر از طریق منوها و مجموعه ها می بایست ساده و راحت باشد تا در نهایت به خرید منجر شود. مراحل تکمیل نهایی اطلاعات در سبد خرید می بایست کوتاه باشد. و اگر در یک صفحه انجام شود بسیار ایده آل است.

اینکه از چه فروشگاه ساز و سیستم مدیریت محتوایی استفاده کنید به نوع کسب و کار، وسعت محصولات و مشتریان هدف شما بستگی دارد. تعداد محصولات و طبقه بندی آنها برای طراح سایت شما بسیار مهم است و در طرح ریزی استراتژی فروش شما نقش دارد. اطلاع از مشتریان هدف شما و گروه مورد نظر می تواند در رنگ بندی و نوع راهبری کاربر تاثیر گذار باشد. مثلا اینکه وب سایت شما محصولاتی فقط برای خانمها ارائه می دهد و یا آقایان. جنسیت، سن، سطح سواد و شغل کاربران هدف بسیار نقش مهمی در طراحی سایت فروشگاهی و تجارت الکترونیک ایفا می کند.

یکی دیگر از عوامل موثر در موفقیت وب سایت شما امنیت و اعتمادسازی آن برای کاربر می باشد. امنیت داده ها و استفاده از درگاههای پرداخت امن و همچنین استفاده از گواهینامه اس اس ال می تواند روند امنیت و اعتمادسازی وب سایت شما را افزایش دهد.
این موارد تنها بخش کوچکی از عوامل موثر در طراحی سایت تجارت الکترونیک موفق بودند. توصیه می کنیم با انتخاب یک تیم طراحی سایت با تجربه و حرفه ای، مسیر موفقیت خود را هموارتر نمایید. در آینده مطالب بیشتری در حوزه تجارت الکترونیک و طراحی سایت منتشر خواهیم نمود.

 


جستجو