سئو سازی سایت و مطالب آن

بر خلاف چیزی که اکثریت تصور می کنند سئو سخت نیست، همه ما می توانیم سئو سازی مناسبی برای مطالب ورودی خود داشته باشیم.
وقتیکه از بهینه سازی یک صفحه صحبت می شود در واقع صحبت از بهبود تجارب بازدیدکنندگان از آن صفحه است و رسیدن به مطلب مورد هدف آنان. لذا حتما لازم به استفاده از لینک سازی، دکمه های اشتراک گذاری و با پست گزاری در انجمن ها نیست، همه اینها اتفاق می افتد بصورت خودکار با انجام سئوی مناسب برای مطالب مناسب.

همچنین بهینه سازی حرفه ای یک صفحه به موارد مختلفی بستگی دارد که با رعایت آنان رتبه بندی سایت شما می تواند افزایش پیدا کند. حال به بررسی این موارد می پردازیم که می تواند به مدیران وب سایت ها و فعالان حوزه طراحی سایت در بهبود بازدید سایت خود کمک نماید.

جستجو و تحقیق برای کلمات کلیدی

سئوی یک صفحه با انجام جستجو و تحقیق در کلمات کلیدی آغاز می شود. همانند تحقیقات بازار در بازاریابی محصولات، تحقیقات کلمات کلیدی نیز نقش بسزایی را در بازاریابی محتوا ایفا می نماید. این تحقیقات با آمار و ارقام واقعی به ما نشان می دهد که مردم چه کلماتی را جستجو می نمایند. در نتیجه انتخاب کلمات کلیدی مناسب باعث بهبود بهینه سازی سایت و افزایش بازدید سایت شما خواهد شد
یکی از ابزاری که میتوان برای تحقیقات کلمات کلیدی استفاده کرد استفاده از ابزار گوگل پلنر است که بیشترین استفاده را برای جستجو و تحقیقات کلمات کلیدی دارد.

نوشتن عنوان جذاب برای سایت

عنوان سایت (تایتل) یکی از مهمترین عناصر جذب بازدید کنندگان سایت شماست. در یک مطالعه نشان داده شده که از هر 10 نفر، 8 نفر از آنان عنوان مطلب را می خواند و فقط 2 نفر از آنان خود متن را می خواند.
ولی اگر از عنوانی جذاب استفاده شود می تواند خواننده را برای خواندن کل مطلب ترغیب نماید. عنوان مطلب مانند یک جمله تبلیغاتی است برای فروش مطلب خود به مشتری. با رعایت موارد زیر می توانید عنوان سایت مناسبی برای سایت خود داشته باشید:

  • در عنوان مطلب خود از کلمات کلیدی مناسب با هدفتان استفاده نمایید.
  • تعداد کاراکتر موجود در عنوان سایت را بین 50 تا 60 کاراکتر نگه دارید.
  • استفاده از لغات جذاب مانند: عالی، باور نکردنی، غیر ضروری، ضروری، چگونه و...

 

ساخت آدرس سایت مناسب برای سئو سازی

شما می دانید که گوگل کلمات کلیدی را در صفحه نتایج جستجو شده bold می کند از جمله کلمات کلیدی موجود در آدرس سایت، این بدان معنی است که استفاده از کلمات کلیدی در آدرسها نیز مورد هدف گوگل می باشد. همچنین توصیه شده که آدرسهای وب سایت نیز تا حد امکان کوتاه باشند.

از تگهای Heading مناسب

از تگهای (h1-h6) برای عنوانها و زیر عنوانهای مطالب استفاده می شود که مهمترین آنها h1 است که برای عنوان اصلی مقاله با مطلب استفاده می گردد. لذا استفاده از کلمات کلیدی مناسب در این تگها برای سئو سازی سایت شما مفید می باشد.

 

استفاده از تصاویر در مطالب سایت

شما برای رساندن مفاهیم و درک درست از مطالب شما برای خواننده، نیاز به استفاده از عکس و تصاویر حرفه ای و مناسب در صفحات خود دارید. استفاده درست و بهینه سازی عکسهای صفحه برای موتورهای جستجو نیز باعث بالارفتن ارزش صفحه شما در گوگل می شود

. پس رعایت نکات زیر در بهینه سازی عکس های استفاده شده در سایت بسیار مهم است.

  • بهینه سازی حجم و سایز تصاویر جهت لود سریعتر برای خواننده
  • تغییر نام فایل عکسها به کلمات کلیدی مربوطه
  • استفاده از تگ alt برای تصاویر
  • استفاده از caption در صورت نیاز

 

استفاده از لینکهای خارجی و داخلی

بهترین مثال برای آگاهی از قدرت لینکهای داخلی برای سئو، وب سایت ویکیپدیا است. آنها با استفاده از تعداد زیادی لینک داخلی در مطالب خود توانستند در چندین دوره بالاترین رنک پیج را داشته باشند. این لینکها هم باعث بالارفتن مدت زمان بازدید کاربر از سایت شما می شود و هم در لینکسازی از طریق کپی برداری از سایت شما کاربرد دارد.

لینکهای داخلی در ویکیپدیا

و اما لینکهای خارجی، همه ما می دانیم که لینک وب سایت ما در صفحات سایتهای دارای رنک بالا برای سئو بسیار مفید است ولی آیا می دانید که لینک خارجی وب سایت های رنک بالا در وب سایت ما می توند مفید باشد؟ بله میتواند. وقتی موتورهای جستجو لینکهای خارجی سایت شما را دنبال می کنند سیگنالی مبنی بر قابل اعتماد بودن وب سایت شما دریافت می کنند.

افزایش سرعت لود سایت

گوگل بارها تایید کرده که افزایش سرعت سایت در رتبه بندی سایت تاثیر دارد. شما می توانید سرعت سایت خود را با استفاده از هاستینگ مناسب تر، بهینه سازی حجم عکسها و تصاویر سایت، استفاده از کش و یا cdn افزایش دهید.

انتشار مطالب طولانی
مطالب طولانی معمولا دارای رتبه بهتری در گوگل هستند. در تصویر زیر که نتیجه یک مطالعه است می توانید ببینید که مطالب طولانی تر دارای رتبه بهتری در نتایج گوگل هستند.

افزایش رتبه صفحات طولانی در گوگل

برای صفحات و مطالب کوتاه نگران نباشید، آنها نیز می توانند رنک بالایی داشته باشند ولی در رابطه با کلمات کلیدی رقابتی باید محتوای طولانی تری ایجاد نمود.

نوشتن تگ توضیحات (description)

استفاده از description در سایت به تنهایی رنک سایت شما را بالا نمی برد، همه کاری که انجام می دهد افزایش ctr (کلیک خوردن) لینک سایت شما است. متا تگ description توصیفی است از صفحه شما که با جمله بندی درست و حساب شده می تواند باعث افزایش ورودیهای سایت یا همان ctr شما شود. در نتیجه با افزایش ctr رنک سایت شما نیز بالاتر می رود.
رعایت نکات زیر در استفاده از تگ description توصیه می شود:

  • در تگ description بیش از 160 کاراکتر استفاده نشود.
  • استفاده از کلمات کلیدی در description
  • استفاده از متنی خاص و جذاب
  • استفاده از کلمات تحریک کننده
  • جلوگیری از تکرار کلمات مشابه

پایان
شاید در ابتدا انجام و رعایت نکات بالا سخت به نظر رسد ولی با تکرار این نکات، تمامی آنها به عادت تبدیل می شوند و در نتیجه شاهد افزایش رتبه صفحات خود در موتورهای جستجو خواهید شد. 


جستجو