راه هایی برای افزایش اعتمادسازی کاربران وب سایت شما

امروزه حضور قدرتمند کسب و کارها در دنیای وب، بسیار امری حیاتی است. طراح و مدیریت وب سایت شرکتها نقش مهمی را در موفقیت کسب و کار آنان ایفا می کند. با افزایش حضور رقبا در این حوزه و افزایش استفاده کاربران از اینترنت، جهت پیدا کردن اطلاعات محصولات و خدمات کسب و کارها، اهمیت اعتماد سازی وب سایت دوچندان شده و می بایست این مهم را در طراحی و مدیریت سایت در نظر داشته باشیم.

مزایای یک وب سایت معتبر چیست؟

بهبود نگرش بازدیدکننده: جلب اعتماد کاربر باعث بهبود نگرش او نسبت به کسب و کار شما شده و آمادگی بیشتری برای برقراری تعامل با شما خواهد داشت.

تغییر رفتار در بازدیدکننده: با افزایش اعتمادسازی وب سایت می توانید تاثیر زیادی در رفتار کاربران داشته و آنان را به انجام خرید، تماس و یا حتی عضویت در یک خبرنامه ترغیب خواهد نمود.

طراحی حرفه ای سایت

یکی از مهم ترین نکات برای اعتماد سازی یک سایت، طراحی آن می باشد. بر اساس مطالعه پروژه تحقیقاتی اعتماد وب دانشگاه استنفورد نشان داده شد که طراحی بصری سایت در حدود 46.1 درصد نقش تعیین کننده تری نسبت به بقیه عوامل اعتمادساز دارد. کاربران پس از ورود به یک وب سایت، به سرعت از طریق ارزیابی طراحی آن سایت نسبت به معتمد بودن آن قضاوت می کنند.

مالکیت دامین

یکی دیگر از موارد مهم در اعتمادسازی نمایش وب سایت تحت یک دامنه یکتا می باشد. استفاده از ساب دامین و وبلاگها برای توسعه کسب و کار خوب هستند. ولی از نظر اعتماد سازی کاربران به وب سایت های متمرکز بر روی ریشه یک دامین توجه بیشتری دارند. همچنین باعث می گردد تا شما از ایمیل های زیر مجموعه دامین خود به جای ایمیل های یاهو و جی میل استفاده نمایید که تاثیر زیادی در جلب اعتماد کاربر دارد.

اطلاعات معتبر

شما می بایست اطلاعات مندرج در وب سایت خود را اعتماد سازی نمایید. اگر مقاله ای منتشر می کنید لینک خارجی منابع آن را در دسترس کاربر قرار داده تا صحت اطلاعات شما ثابت گردد و اگر آماری در وب سایت خود منتشر می کنید، حتما منبع مطالعه آنرا ذکر نمایید.

تصویر واقعی

اگر برند شما در خارج از دنیای وب شناخته شده نیست، می بایست حقیقی بودن سازمان خود را به کاربر نشان دهید. درج آدرس، نقشه و تصاویر دفاتر و کارکنان می تواند به این مهم کمک شایانی نماید.

برجسته سازی خدمات و محصولات خود

اگر محصولات و خدمات شرکت شما جایزه ای برده است آنرا بصورت برجسته نمایش دهید. اگر شرکت شما وابسته به سازمانی معروف است و یا دارای گواهینامه های بین المللی می باشد، کاربران را مطلع نمایید.

نمایش اشخاص

با نمایش اشخاص و کارکنان شرکت خود می توانید واقعی بودن کسب و کار خود را به آنان نشان داده و اعتبار سایت خود را بالاتر ببرید.

مطالب بروز

با انتشار مطالب بروز، به کاربران می گویید که کسب و کار شما فعال است. همچنین با انتشار مطالب تخصصی جذاب می توانید حرفه ای بودن کسب و کارتان را به کاربر القاء نمایید.


جستجو