تاکتیکهای طراحی تعاملی در طراحی سایت حرفه ای

هدف نهایی از طراحی و راه اندازی یک وب سایت، ایجاد تعامل با کاربر است. استفاده از اصول و تاکتیکهای طراحی تعاملی در طرحی بصری وب سایت نقش موثری خواهد داشت. طراحی سایت مبتنی بر اصول علم ارتباطات می تواند به موفقیت یک وب سایت و افزایش مشتریان نهایی شما بیانجامد.

درک مشتریان

مهمترین چیز در ایجاد طراحی سایت ارتباط محور، درک و شناخت کاربران وب سایت است. اینکه مخاطبان شما چه کسانی هستند؟ در چه محدوده سنی قرار دارند؟ و اطلاع از علایق و سلایق آنان. روشن شدن این موارد به شما کمک خواهد نمود تا طراحی خود را بر اساس سلیقه آنان و نوع کاربری آنان انجام دهید. اطلاع از محدودیت جغرافیایی و فرهنگی مخاطبان شما می تواند در انتخاب رنگ و نوع طراحی سایت شما تاثیر بگذارد.

اگر دسترسی به کاربران وب سایت خود دارید، با آنها به گفتگو بپردازید و سعی کنید از علایق و سلایق آنان اطلاع کسب نمایید. شما با مطالعه انجمن های آنلاین مرتبط با کاربران هدف خود می توانید اطلاعات زیادی در مورد آنان جمع آوری نمایید. در این انجمنها می توانید به مکاتبات و نیازهای این افراد دست پیدا کنید و سلیقه فرهنگی آنها را بیشتر بشناسید. طراحی سایت مبتنی بر درک و شناخت گروه هدف می تواند به موفقیت یک وب سایت کمک شایانی نماید.

درک موقعیت کاربران در سایت

برای صفحات مختلف وب سایت خود پیشفرض هایی جهت ادامه فعالیت کاربران در سایت داشته باشید. درک کنید که کاربری که با استفاده از موتورهای جستجو به صفحه ای از وب سایت شما مراجعه نموده به دنبال چه چیزی است و خواسته او را برآورده سازید. به او پیشنهادات دیگری جهت ادامه کار با سایت ارائه دهید. نوار جستجو را در معرض دید کاربر بگذارید که در صورت لزوم بتواند موارد لازم را جستجو نماید.

هر چه ساده تر، ارتباط بهتر

امروزه طراحان سایت و مشتریان آنان به استفاده بیشتر از جلوه های بصری و متنوع تاکید دارند که لزوما نیازی به استفاده از آنان نیست. در ایجاد یک تجربه تعاملی، ساده سازی و دوری از تجمل و زرق و برق بسیار مهم است. استفاده از عوامل پایه برجسته سازی آنها در سایت و حذف موارد زینتی و غیر ضروری می تواند کمک زیادی به ایجاد یک ارتباط با کیفیت کمک نماید.

طراحی برای ایجاد گفتگو

هدف نهایی طراحی یک سایت تعاملی، ایجاد دیالوگ با کاربر است. سادگی ارتباط کاربر با وب سایت شما می تواند به آغاز گفتگوی شما با او کمک نماید. با ارائه اطلاعات درست می توانید توجه او را به وب سایت خود جلب نموده و خواهان صرف وقت بیشتری با شما گردد.

توجه به جزییات

به جزییات توجه زیادی نمایید. توجه به جزییات زیاد و بهبود موارد جزئی می تواند در حالت ترکیبی تغییرات بزرگ و خوبی را در طراحی سایت حرفه ای شما ایجاد نماید. خود را جای کاربر گذاشته و موارد یک صفحه را جزء به جزء بررسی نمایید. مثلا اگر در صفحه ای فرم تماسی دارید تمامی موارد را بررسی نمایید. برای مثال کاربر در مواجه با این فرم چه عکس العملی نشان خواهد داد. و یا اینکه آیا مایل به درج اطلاعات شخصی خود هست؟ پس از کلیک بر روی دکمه ارسال چه اتفاقی بیفتد بهتر است؟ صفحه رفرش شود و یا به صفحه ای جدید ارجاع داده شود؟ نمایش خطاها چگونه است؟ آیا نیازی به درج فیلدهای بیشتر است یا خیر؟
هر چه جزئی تر صفحه سایت خود را مرور نمایید میتوانید ارتباط بهتری با کاربر خود ایجاد نمایید.

 


جستجو