چند نکته مهم در افزایش فروش وب سایت های فروشگاهی

هدف نهایی یک وب سایت فروشگاهی جذب بازدیدکننده بیشتر و در نهایت فروش بیشتر محصولات است. نحوه طراحی سایت می تواند تاثیر زیادی در روند فروش داشته باشد. با بکارگیری اصول و تغییراتی جزیی در طراحی، می توان تغییراتی بزرگ را در بازدهی یک وب سایت فروشگاهی ایجاد نمود. در این مقاله به چند نکته مهم که تجربه کاربری را در جهت بهبود تعامل با کاربر توسعه می دهد و در نهایت به بالا رفتن نرخ تبدیل کاربر به مشتری می انجامد، می پردازیم.

اجازه خرید به کاربران مهمان

روند ثبت نام در وب سایت ها طولانی و وقت گیر است، امروزه کاربران اینترنت خواهان افزایش سرعت انجام خدمات در بستر اینترنت هستند. شما می بایست مرحله ثبت نام را در وب سایت خود اختیاری نموده و اجازه خرید به عنوان کاربر مهمان را به بازدیدکنندگان بدهید.
وب سایت های زیادی مانند آمازون از این روش جهت فروش سریعتر محصولات به کاربران خود استفاده می کنند.

جستجوی در دسترس

قرار دادن امکان جستجو در وب سایت های فروشگاهی از اهمیت زیادی برخوردار است. گاهی اوقات کاربر می داند که دنبال چه چیز است و فقط از طریق جستجو می خواهد کوتاه ترین مسیر رسیدن به آن را طی نماید. لذا نمایش فیلد جستجو و فیلترینگ می تواند به او کمک شایانی نماید. همچنین شما می توانید در صورت موجود نبودن محصول مورد نظر او، محصولات مرتبط دیگری را به او پیشنهاد داده تا در نهایت بتوانید او را ترغیب به خرید از فروشگاه خود نمایید.

امنیت اطلاعات کاربر

از آنجا که در خریدهای اینترنتی معمولا پرداخت صورت می گیرد و کاربر برای خرید می بایست اطلاعات خود را درج نماید، امنیت یک وب سایت از نظر کاربران بسیار مهم می باشد. شما می توانید با اخذ گواهینامه های امنیتی و در نتیجه ارتقاء امنیت وب سایت خود و نمایش آن به کاربر، اعتماد آنان را به وب سایت فروشگاهی خود جلب نمایید.

منوی بالای سایت

یکی از عوامل مهم در موفقیت تجربه کاربری در وب سایتهای فروشگاهی، راهبری خوب کاربر برای پیدا کردن محصول مورد نظر اوست. شما با اختصاص یک منوی جامع با طبقه بندی مناسب، می توانید به او در رسیدن هرچه سریعتر به کالای مورد نظرش کمک نمایید.
اگر در طراحی سایت، منوی بالای سایت در هنگام اسکرول به پایین به بالای سایت فیکس شود و پایین بیاید، می تواند دسترسی بهتری به کاربر ارائه دهد.

در نتیجه با بکارگیری موارد بالا می توانید با طراحی یک سایت فروشگاهی حرفه ای، در افزایش تبدیل نرخ کاربر به مشتری تاثیر زیادی گذاشته و در نهایت وب سایت تجارت الکترونیک موفق تری داشته باشید. همواره وب سایت خود و رقبایتان را تحلیل نموده و از وب سایت های پیشرو و بزرگ دنیا الگوبرداری نموده و در وب سایت خود استفاده نمایید.

 


جستجو