شخصیت برند در طراحی سایت

یکی از مسائلی که گاها در طراحی سایت به آن توجهی نمی شود، اهمیت به شخصیت برند در طراحی وب سایت است. طراحی یک سایت بدون شخصیت و کپی شده از دیگر سایتها می تواند به ریزش کاربران شما بیانجامد. لذا اهمیت شخصی سازی طراحی بسیار اهمیت دارد. در ادامه به شرح عواملی در طراحی می پردازیم که در این شخصیت سازی نقش دارند.

منحصر بفردی

داستان برند شما چیست و چه چیز شما را از بقیه رقبا جدا می کند؟ پاسخگویی به این سئوالات و نمایش آنها در طراحی وب سایت می تواند به منحصربفرد نشان دادن برند شما کمک نماید.

تصویر شخصیت برند

با استفاده از یک تصویر اختصاصی می توانید شخصیت برند خود را بروز داده و در خاطر کاربر باقی بمانید. این تصویر می بایست نماد شخصیت برند شما باشد. می توانید از تصویر حیوانات و اشخاص استفاده نمایید. برای مثال به وب سایت geico.com بروید که یک شرکت بیمه است. ببینید چه تصویری شما را خیره می کند.

صدای برند

اگر وب سایت شما بخواهد با کاربران صحبت کند چه چیزهایی را بیان خواهد کرد. شخصیت خود را چگونه توصیف خواهد کرد؟ با توجه این سئوال مطالب وب سایت خود را تولید نمایید. خواهید دید که بسیاری از هرزه گویی های مرسوم در دنیای وب کم شده و باعث می شود کاربر درک بهتری از شخصیت بند شما داشته باشد.

عناصر بصری

آیا عناصر بصری وب سایت شما با شخصیت بند شما همخوانی دارد؟ در انتخاب رنگ بسار وسواس داشته باشید. یک رنگ متضاد با شخصیت شما می تواند برای کاربر مضحک بوده و غیر حرفه ای بورن شما را نشان دهد. برای مثال فرض کنید مردی درشت هیکل با سیبیلی پرپشت تیشرتی به رنگ صورتی بپوشد!!!

از اهمیت نوع فونتها و سایز آنها نیز غافل نشوید. این عناصر نقشی کلیدی در ارتباط با شخصیت برند شما ایفا می کنند.

 


جستجو