11 نکته ساده برای بهبود طراحی وب سایت شما

آیا می خواهید بازدیدکنندگان مدت زمان بیشتری را در سایت شما سپری کنند؟ آیا می خواهید با تغییراتی اندک وب سایت خود را کاربرپسند تر نمایید؟ پسشنهاد می کنیم به 11 نکته زیر که در جذاب شدن و کاربر پسند شدن وب سایت شما کمک خواهد کرد توجه نمایید.

1- درج لوگوی حرفه ای برند شما و لینک به صفحه اصلی: لوگوی شما بخش مهمی از نام تجاری شما است، مطمئن شوید که کاملا برجسته در وب سایت شما قرار گیرد. بسیاری از بازاریابان آنلاین استفاده از لوگو با وضوح بالا را در گوشه بالایی سایت را پیشنهاد می کنند.

و همچنین درج لینک صفحه اصلی سایت به لوگو، برای هدایت بهتر کاربران توصیه می گردد.

2- استفاده از منوی بصری مناسب: منوی اصلی سایت ها معمولا بصورت افقی در بالای سایت طراحی می گردند و منوهای فرعی سایت در ستون راست با چپ.

برای ناوبری و هدایت بهتر کاربران، پیشنهاد می شود منوهای موضوعات اصلی سایت در بالای صفحه و منوهای کم اهمیت تر پایین صفحه باشند.

3- پرهیز از شلوغی: این بسیار ساده است که استفاده بیش از حد تصاویر و جلوه های بصری، کاربران را به آنچا که مد نظر است نمی رساند و از پردازش اطلاعات کاربر جلوگیری می کند. برای حفظ بازدید کننده در سایت خود مطمئن شوید که شلوغی بصری ندارد. استفاده بیش از حد از تصاویر و جلوه های بصری تمرکز بیننده را بر هم می زند.

یکی دیگر از مواردی که باید رعایت شود جلوگیری از درهم و بر هم بودن متون سایت است. سعی کنید از پاراگراف های کوتاه حداکثر تا 6 خط استفاده نمایید.

4- به کاربر اجازه تنفس بدهید! : ایجاد فضای کافی بین پاراگراف ها و تصاویر سایت بسیار مهم است تا کاربر فضای بصری مناسبی داشته باشد و از درگیری زیاد چشمی و خسته شدن کاربر جلوگیری شود. بهبود فضای خالی و طراحی اصولی قالب بندی محتوا می تواند تاثیر زیادی بر تجربه کاربری گذاشته و بازدهی سایت را افزایش دهد.

5- استفاده تاکتیکی از رنگ: با استفاده بیشتر از رنگ های خنثی در طراحی سایت حرفه ای ، می توانید آنرا به سایتی زیبا، تمیز و مدرن تبدیل نمایید. و با استفاده از رنگ در سرتیتر ها، لینک ها و دکمه ها توجه کاربر را به سمت هدف جلب نمایید. همچنین استفاده از رنگ سازمانی کسب و کار شما به قوت بخشیدن برندتان کمک خواهد نمود.

6- عکاسی حرفه ای، سرمایه گذاری خوبی است: استفاده از عکس های حرفه ای در وب سایت بسیار توصیه می شود. عکس خوبی که ارتباط خوبی با مطلب مربوطه داشته باشد می تواند چشم کاربران را به خود جلب نموده و ارتباط عاطفی ایجاد نماید. گاهی استفاده از یک عکس مناسب منظوری را بیان می نماید که با دهها جمله قادر به توضیح نیستیم.در مقابل استفاده از تصاویر مفهومی ضعیف و بی ربط بدتر از تصویر نداشتن است.

استفاده از تصاویر چهره اشخاص در صفحات بسیار تاثیر گذار است. ما انسانها بطور غریزی به چهره اشخاص توجهمان جلب می شود.

7- انتخاب فونت مناسب: برای نمایش بهتر محتوا و سر تیترها از فونت مناسبی استفاده نمایید و هنگام انتخاب فونت و سایز آنها به این مسئله توجه داشته باشید که کاربران با دستگاههای مختلفی مانند لپ تاپ، موبایل و تبلت به سایت شما رجوع می کنند.

استفاده از سایز کمتر از 11pt توصیه نمی گردد و در خواندن مشکل ایجاد می نماید و اگر از وب فونت استفاده می کنید، برای لود سریعتر بیشتر از دو نوع فونت در سایت استفاده نکنید.

8- طراحی هر صفحه به عنوان صفحه اصلی: کاربران زیادی از طریق جستجو در موتورهای جستجو به صفحات مختلف سایت شما می آیند. لذا استفاده از اطلاعات کلیدی در صفحات داخلی شما و هدایت کاربران بسیار مهم می باشد.

9- استفاده از طراحی سایت واکنشگرا ( ریسپانسیو ): این نوع طراحی بطور حودکار با انواع رزولوشن دستگاههای مختلف سازگار می شود ، این نوع طراحی باعث بهبود تجربه کاربری شده و  در نهایت مدت زمان حضور کاربر در سایت افزایش می یابد.

10- خداحافظی با فلش: استفاده از فلش را به فراموشی بسپارید. اگر تمایل به استفاده از جلوه های تصویری دارید با استفاده از تکنولوژی های جدید تر مانند HTML5 می توانید پشتیبانی بهتری از سوی موتورهای جستجو داشته باشید و کابران شما برای نمایش آن نیاز به نصی پلاگین در سیستم عامل کامپیوتر یا موبایل خود نداشته باشند.

11- آزمایش و تحقیق:همواره نوع طراحی خود را آزمایش کنید و در تغییراتی که انجام می دهید با استفاده از ابزار مانیتورینگ رفتار کاربر را مورد مطالعه قرار دهید تا بهترین طراحی و تجربه کاربری مناسبی را برای بازدید کنندگان رغم بزنید. جالب است که بدانید شرکت مایکروسافت با تحقیق و آزمایش یر روی طیفی از رنگ آبی در سایت bing رغم 80 میلیون دلار به درآمد سالانه خود اضافه کرده است.

 


جستجو