مشکلات و اشتباهات رایج در طراحی سایت ریسپانسیو

امروزه دیگر همه ما از اهمیت دستگاههای تلفن همراه در پیشبرد اهداف بازاریابی اینترنتی خود اطلاع داریم. با افزایش روزافزون کاربران و بوجود آمدن تکنیک طراحی سایت ریسپانسیو، اهمیت طراحی سایت پاسخگو به انواع دستگاهها و طراحی بهینه برای آنها شدت یافته است. لذا طراحی صحیح و در پایان ایجاد تجربه کاربری مناسب می تواند به کارآیی وب سایت شما افزوده و در نهایت به نرخ تبدیل بالای بازدیدکننده به مشتری بیانجامد.

 امروزه بسیاری از طراحان سایت از متد طراحی ریسپانسیو جهت طراحی سایت پروژه های مشتری خود استفاده می کنند که بعضا دارای اشکالاتی هستند. ما در ادامه به برخی اشتباهاتی که این مشکلات را خلق می کنند خواهیم پرداخت تا با طراحی سایت حرفه ای بتوانید رابط کاربری بهتری برای بازدیدکنندگان موبایلی خود ایجاد کنید.

دشواری در خواندن و طولانی بودن پیامها

پیامهای یک وب سایت می بایست کوتاه باشد مخصوصا برای کاربران موبایل، چراکه این دستگاهها دارای صفحه نمایش کوچکی هستند و خواندن پیامها و عنوانهای طولانی می تواند برای کاربر مشکل باشد و تعداد لمس و پیمایش او را افزایش دهد.استفاده از فونت ریز و نامناسب نیز می تواند مشکلاتی برای خواندن کاربران موبایل بیافریند.

متون طولانی خود را به یکباره به کاربر نمایش ندهید و از دکمه های ادامه مطلب و یا اطلاعات بیشتر جهت ادامه استفاده نمایید. با استفاده از CSS در طراحی سایت ریسپانسیو سایز فونت متون و عنوانها را در سایزهای مختلف بهینه نمایید تا کاربر مرور چشمی بهتری در دستگاه موبایل خود داشته باشد. دکمه های ادامه مطلب را رنگی با نوشته درشت و چشم گیر طراحی کنید.

غیر فعال بودن شماره تلفن

بعضی وب سایت ها در بالای وب سایت خود، شماره تماس خود را درج می کنند. این شماره گاها یک تصویر و یا یک نوشته است. در نسخه موبایل وب سایت شما ضرورت ایجاد دکمه تعاملی تماس با دستگاه موبایل کاربر اهمیت پیدا می کند. استفاده از لینک تماس تلفن در این شماره تلفن ها می تواند به تماس راحتتر کاربر با شما کمک نماید. و کاربر با لمس این شماره اقدام به شماره گیری خواهد کرد.

تعامل ضعیف

ایجاد تعامل با کاربران موبایل توسط نمایش دکمه های بزرگ و لینکهای جذاب می تواند به کارآیی وب سایت شما بیفزاید. از دکمه های تعاملی واضح و جذاب جهت تشویق کاربران برای عضویت در خبرنامه و یا تکمیل یک فرم استفاده نمایید. نوشته روی دکمه ها را نیز با استفاده از css درشت نمایید تا برای کاربران خوانا باشد.

در پایان
وب سایت خود را به عنوان یک کاربر موبایل آزمایش کنید و صادقانه مشکلاتی که در گشت و گذار در سایت برای شما ایجاد می کند را یادداشت نمایید. اگر به چند دستگاه موبایل با رزولوشنهای مختلف دسترسی دارید، از همه آنها در این آزمایش استفاده نمایید. نرم افزارهای کامپیوتری شبیه ساز موبایل به اندازه تجربه واقعی به شما کمک نخواهند کرد.

 


جستجو