مزایای طراحی سایت ریسپانسیو

همانطور که می دانید متد طراحی سایت ریسپانسیو در چند سال اخیر بسیار مورد توجه طراحان سایت قرار گرفته است. این متد طراحی به شما کمک کرده تا قالب سایت طراحی شده، با انواع رزولوشن و دستگاههای مختلف سازگاری پیدا کرده و تجربه کاربری خوبی را به بازدیدکنندگان القا کند.

در گذشته کاربران موبایل و تبلت برای بازدید وب سایت های طراحی شده با متدهای قدیمی با مشکل مواجه بودند و همواره می بایست برای مشاهده هر قسمت سایت لمس بزرگنمایی انجام دهند. ولی طراحی سایت ریسپانسیو این مشکل را حل کرده و رابط کاربری را برای این نوع بازدیدکنندگان بهبود بخشیده است. 

 

طراحی سایت ریسپانسیو - واکنشگرا

از مزیتهای متد طراحی ریسپانسیو می توان به نکات زیر اشاره نمود:

1. سازگاری با دستگاههای مختلف

مهمترین مزیت طراحی سایت رسپانسیو سازگاری آن با انواع دستگاهها با رزولوشن های مختلف است. در این نوع طراحی ساختار کلی وب سایت بصورت اتوماتیک همراه با تصاویر، فونتها و لایه ها مطابق با سایز هر دستگاه تغییر داده شده و نمای بصری لذت بخشی برای بازدید کننده پدید می آورد.

2. مدیریت آسان

در گذشته یکی از راهکارهای نمایش نسخه بهینه برای موبایل طراحی چند قالب و آدرس متفاوت برای دستگاههای مختلف بود. این روشها کار مدیریت و بروزرسانی وب سایت ها را دشوار می ساخت چرا که نیاز به سایزبندی مجدد تصاویر و ... در پلتفرم های ایجاد شده داشت. ولی در طراحی ریسپانسیو این مشکلات وجود نداشته و در اصل یک قالب گرافیکی با قابلیت پاسخگویی به دستگاههای مختلف ایجاد می گردد.

3. بهبود سئو (بهینه سازی موتورهای جستجو)

از آنجا که در طراحی رسپانسیو دیگر آدرس اینترنتی مجزا برای نسخه موبایل ایجاد نمی گردد، لذا تمامی کاربران دستگاههای مختلف از یک آدرس بازدید می کنند و دیگر خبری از نگرانی در مورد مطالب تکراری در سایت و امتیاز منفی از جانب گوگل نمی باشد. برای اطلاع بیشتر در این زمینه می توانید مقاله تأثیر طراحی سایت واکنشگرای موبایل در بهینه سازی سایت را مطالعه نمایید.

4. افزایش نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری

طبق تحقیقات انجام شده از آنجا که ریزش بازدید کنندگان موبایل در وب سایت های ریسپانسیو پایین می باشد و این نوع طراحی پاسخگوی این نوع بازدیدکنندگان هست، لذا نرخ تبدیل بازدید کنندگان به مشتری نیز بالا رفته و باعث رشد فروش کالا و یا خدمات شما می گردد.

5. تجربه کاربری مناسب

همه ما با وبگردی توسط موبایل بارها به وب سایتهایی برخوردیم که طراحی نا سازگار آنها با دستگاههای موبایل ما را از بازدید آن وب سایت منصرف ساخته است. متد جدید طراحی سایت حرفه ای رسپانسیو و واکنشگرا این مشکلات را نداشته و تجربه کاربری خوبی را به یوزر القاء می نماید.

گروه طراحی سایت اِلِتِج طراحی ریسپانسیو را در دستور کار خود قرار داده تا مشتریان ما از مزایای این نوع طراحی به خوبی بهره مند گردند. 


جستجو