متدها و مدهای روز طراحی سایت

شما نیز حتما متوجه روند گرایشهای طراحی سایت شده اید. با تغییرات وب سایتهای بزرگ و دنباله روی آنها از استانداردها و تکنولوژی های جدید این نوع طراحی ها کم کم به مد تبدیل می گردند. شما این تغییرات را در طراحی مجدد وب سایت توییتر و یا مایکروسافت و غیره مشاهده می کنید.

 در اینجا به 4 روش جدید طراحی سایت که امروزه بسیار متداول است می پردازیم:

1. طراحی سایت ریسپانسیو (واکنشگرا)

ما قبلا نیز در مقاله مزایای طراحی سایت ریسپانسیو و دیگر مقالات از برتریهای این نوع طراحی سخن گفته ایم. این نوع طراحی که برای سازگاری با دستگاههای مختلف پدید آمده است روز به روز مورد استفاده بیشتری توسط طراحان سایت قرار می گیرد. با گسترش روزافزون کاربران موبایل در فضای اینترنت، راهبری بهتر آنان و رفع مشکلات موجود وب سایت ها در نمایش بهتر به این نوع کاربران، اهمیت استفاده از تکنولوژی ریسپانسیو را دوچندان کرده است.
این نوع طراحی که اغلب پرهزینه تر هم هست می تواند موثرترین راه جهت اطمینان از تحت پوشش قرار دادن اکثریت کاربران باشد.

2. طراحی فلت

با انتشار ویندوز 8 و آی اُ اِس 7 در سال 2012 و 2013 این نوع طراحی فلت، مسطح و زیبا تبدیل به الگویی جهت خلق وب سایتهای اینترنتی شد. این نوع طراحی تمیز و دوری از تصاویر و منوهای سه بعدی که در گذشته استفاده می شد به خلق صفحات وب پاک تر و چشم گیر تر انجامید. استفاده از تصاویر مسطح به قابلیت انگشت پسند بودن آنها توسط کاربران موبایل افزود.
این نوع طراحی سایت حرفه ای امروزه در خلق اپلیکیشنهای موبایل بسیار مورد استفاده می باشد.

3. صفحات کمتر با پوشش بیشتر

برای جلوگیری از خروج کاربر از سایت و جلوگیری از تغییر مسیرهای غیر ضروری کاربران در سایت و راهبری بهتر آنان، بسیاری از وب سایت ها به این نوع طراحی روی آورده اند. این نوع طراحی اطلاعات مورد نیاز کاربر را در یک صفحه به نحوی حرفه ای نمایش می دهد و از سردرگمی کاربران در سایت جلوگیری می نماید.

4. طراحی پارالاکس اسکرولینگ (پیمایشی)

این نوع طراحی بسیار خلاقانه و سرگرم کننده است. تمامی صفحات مورد نیاز یک وب سایت در یک صفحه و در لایه های زیر هم ایجاد گردیده و کاربر می تواند با پیمایش صفحه به تمامی مطالب دست پیدا کند. همچنین در لایه های زیرین و بالا می توان افکتهای نمایشی ایجاد نمود که هنگام پیمایش کاربر، جذابیت این نوع طراحی را دو چندان می کند.


جستجو