بهترین عوامل تاثیر گذار در بهبود تجربه کاربری وب سایت شما

این روزها عبارت تجربه کاربری را در طراحی سایت زیاد می شنویم. در مقالات طراحی سایت از اهمیت و طراحی مبتنی بر اصول آن صحبت می شود. تجربه کاربری بطور گسترده شامل احساسات و رفتارهای کاربر در هنگام استفاده از یک محصول، وب سایت، نرم افزار و اپلیکیشن موبایل است. در طراحی یک وب سایت توجه به نیاز کاربر هدف و آشنایی با روحیات آنان، طراحی راهبری آسان برای کاربر و جلوگیری از سردرگمی آنان از جمله موارد تاثیر گذار در بهبود تجربه کاربری هستند.

ما در ادامه این مقاله به عوامل تاثیرگذار در تجربه کاربری وب سایت می پردازیم.

اطمینان از سرعت بارگذاری وب سایت

امروزه هیچ کاربری تحمل لودینگ کند و انتظار را ندارد. در گذشته این نوع وب سایتها با توجه به تکنولوژی و سرعت پایین اینترنت عادی بودند. ولی امروزه با افزایش سرعت پهنای باند کاربران و همچنین تکنولوژی های وب بهینه ساز سرعت سایت، وجود وب سایتی با لودینگ ضعیف، باعث دلسردی کاربران شده و در نهایت منجر به خروج آنان از وب سایت می گردد.

سرعت وب سایت خود را تحلیل نموده و در صدد رفع مشکلات آن برآیید. ابزارهای زیادی برای تحلیل سرعت وب سایت وجود دارند که از جمله آنان می توان به سرویس آنلاین GTmetrix اشاره نمود که علاوه بر تحلیل و نمایش مشکلات شما، راهکارهای لازم برای حل آنها را نیز ارائه می دهد.

سازگاری با مرورگرها

یک طراح سایت حرفه ای می بایست کمال گرا بوده و با هیچ محدودیتی سازش نکند. با توجه به وجود مرورگرها و سیستم عاملهای گوناگون و تفاوت آنان در پشتیبانی از انواع کدها و استانداردهای وب، سازگاری وب سایت شما با انواع مرورگرها اهمیت فراوانی دارد. بعضی کاربران همچنان از مرورگرهای قدیمی مانند اینترنت اکسپلوور 8 استفاده می کنند. این مرورگرهای قدیمی از بعضی کدهای بروز طراحی سایت پشتیبانی نکرده و باعث نمایش بد وب سایت مورد نظر می گردند.

شما به عنوان یک طراح سایت کمال گرا، می بایست با صرف زمان و کدنویسی بیشتر، وب سایتهای سازگار با انواع مرورگر را طراحی و تولید نمایید.

اهمیت رعایت نگارش و دستور زبان

همه ما می دانیم که کاربرای اینترنت زمان زیادی را صرف خواندن می کنند. لذا اهمیت تایپوگرافی و نگارش را دو چندان می کند. نوشته های شما می بایست عاری از غلط املایی و اشتباهات دستوری باشد. وجود این نوع اشتباهات باعث کج فهمی کاربر شده و غیر حرفه ای بودن شما را نشان خواهد داد.

مقالات دیگر ما را در حوزه تجربه کاربری مطالعه نمایید و به عنوان یک طراح سایت تجربه کابری وب سایت خود را توسعه دهید. این امر مستلزم تجزیه و تحلیل مداوم وب سایت در جهت بهبود روند تجربه کاربری می باشد.

 


جستجو