6 راه برای کمک به طراحی سایت کاربر محور

گاهی اوقات طراحان سایت با تمرکز به نکات فنی و چالشهای پیش روی آنان در هنگام طراحی و رفع آن چالشها، از هدف نهایی یک وب سایت که همان بازدیدکنندگان هستند غافل می شوند. در این مقاله به چند راه که می تواند در بهبود تجربه کاربری وب سایت شما تاثیرگذار باشد و وب سایت شما را کاربر محورتر نماید می پردازیم.

منوها و راهبری آسان

کاربر با ورود به وب سایت شما باید بتواند با کمتر از 3 کلیک به اطلاعات مورد نظر خود دست یابد. شما با طراحی یک نقشه خوب و استفاده از منوی کاربردی و ساده می توانید به این مهم دست پیدا کنید. تعداد منوهای خود را در حداقل ممکن نگه دارید و از پیچیدگی آنان بپرهیزید.

منو

انتخاب رنگ

از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر ماندگاری کاربران در سایت است. رنگ انتخابی شما نه تنها می بایست با حوزه کاری شما مرتبط باشد، بلکه می بایست برای کاربران خوشایند بوده و باعث خستگی چشمی آنها نشود. برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله تاثیر روانشناسی رنگ در طراحی سایت را مطالعه نمایید.

طراحی ریسپانسیو

اگر طراحی سایت شما ریسپانسیو نیست، مسلما بخش بزرگی از امتیازات کاربر محور بودن را از دست داده اید. با نگاهی به آمار وب سایت خود و تحلیل مرورگرها و سیستم عامل های کاربران، می توانید به این نکته برسید که کاربران موبایلی روز به روز در حال افزایش بوده و عدم سازگاری سایت شما با دستگاههای این کاربران، می تواند منجر به ترک آنان از وب سایت گردد.

تصاویر

همه ما سعی در تولید محتوای نوشتاری برای کسب رتبه در موتورهای جستجو داریم. لذا از اهمیت تصاویر غافل ظده و صفحاتی بی روح را به کاربران ارائه می دهیم. شما با استفاده از تصاویر مناسب در مطالب سایت خود نه تنها باعث جلب توجه کابران می شوید، بلکه با انتخاب تصاویر خوب و مرتبط با مطالب خود می توانید اطلاعات مناسبی را به او انتقال دهید.

اجازه بازخورد

به کاربران خود اجازه بازخورد دهید. متاسفانه وب سایت های بسیاری را می بینیم که هیچ اطلاعات تماسی جهت ارائه به کاربر و تماس آنها در سایت درج نشده و در بهترین حالت تنها از یک فرم تماس استفاده گردیده است. شما با درج اطلاعات تماس تلفن، موبایل، ایمیل و صفحات شبکه های اجتماعی خود، می توانید راههای مختلفی را جهت تماس و تعامل کاربران خود ارائه دهید.

شناخت کاربران

طراحان سایت می بایست با توجه به شناخت کاربران هر وب سایت و درک سلایق آنان، طراحی سایت مربوطه را انجام دهند. با این کار می توانند شناخت دقیق تری از نیاز آنان کسب نموده و در جهت رفع آن در طراحی سایت برآیند.

 


جستجو