بهبود راهبری کاربر در وب سایت

راهبری کاربر و راحتی حرکت آنان در وب سایت از اهمیت بالایی برخوردار است. شما با ایجاد عواملی که در راهبری او تاثیر دارد می توانید ثبات کاربر را در سایت افزایش داده و در نتیجه وب سایتی موفق تر با نرخ تبدیل بالا را رقم بزنید. در این مقاله به شرح چند عامل که به راهبری و ثبات کاربر در سایت شما کمک خواهد کرد می پردازیم.

مطالب مرتبط

جهت درگیر کردن کاربر با وب سایت شما نیاز است تا پیشنهاداتی به او بدهیم تا بر اساس آنچه وارد سایت ما شده است بتواند اطلاعات و صفحات بیشتری را مشاهده کند. با استفاده از نمایش مطالب مرتبط می توانید او را برای گذراندن زمان بیشتر در وب سایت خود ترغیب نمایید. مطالب مرتبط می بایست با مقاله و یا مطلب مورد نظر هم خوانی داشته باشد و با توجه به اینکه کاربر برای چه چیزی به آن صفحه مراجعه کرده است، مطالب مرتبطی را برای او نمایش دهیم.

امروزه بسیاری از وب سایت های خبری و آموزشی از این روش جهت ثبات کاربر و در نتیجه پایین آمدن نرخ ریزش سایت خود استفاده می کنند.

منوهای بازشونده

امروزه ایجاد یک طراحی تمیز و خلوت برای بسیاری از طراحان سایت به یک الگو تبدیل شده است. ولی لزوم وجود یک سیستم راهبری خوب برای کاربران بسیار واجب است. استفاده از منوهای بازشونده و موبایلی می تواند به شما در هر دو مورد کمک نماید. با استفاده از آنها هم می توانید وب سایت خود را خلوت نگه دارید و با ایجاد یک منوی کاربردی و جامع به راهبری کاربر کمک نمایید.

آخرید بازدیدها

نمایش آخرین بازدیدهای مطالب، می تواند کمک به راهبری کاربر و بازگشت او به صفحه ای که قبلا خوانده نماید. و همچنین از بازدیدهای دیگر کاربران سایت مطلع گردد و مطالب محبوب را پیدا نماید.

منوی ثابت در بالا

استفاده از منوی ثابت در بالای سایت می تواند به کاربر جهت راهبری بهتر او کمک نماید. در حالت عادی کاربری با ورود به یک صفحه، به پایین صفحه پیمایش داشته و اگر بخواهد به صفحه ای دیگر برود می بایست باز به بالا برگردد. حال وقتی منوی اصلی سایت را در بالای صفحه فیکس کنید، بصورتیکه همراه با اسکرول پایین و بالا شود، کاربر می تواند راحت تر به صفحه ای دیگر مراجعه نماید. 


جستجو