آیا وب سایت شما بد اخلاق است؟

یک وب سایت بداخلاق مانند یک کارمند و یا یک فروشنده بد اخلاق است.یک فروشنده بد اخلاق که هیچ کمکی به مشتریان نکرده و فروش یک کسب و کار را پایین می آورد. وب سایتها نیز مانند یک فرد فروشنده می توانند در موفقیت و عدم موفقیت کسب و کار ما نقش داشته باشند. حال به بررسی مشکلات اخلاقی یک وب سایت می پردازیم!!!

خلاء اطلاعاتی

یک فروشنده بد اخلاق شخصی است که حاضر به دادن اطلاعات به مشتری نیست. گر از او بپرسید فلان محصول کجاست و یا مشخصات محصولی را درخواست کنید جوری رفتار می کند که انگار به او توهین کردید. یک وب سایت بداخلاق نیز به همین صورت عمل می کند. عدم ارائه اطلاعات صحیح به کاربر و نداشتن اطلاعات مربوطه می تواند کاربر را از سایت خارج کند.

راه حل: اطلاعات ضروری برای کاربر را در دسترس قرار دهید بطوریکه در کمتر از 4 ثانیه به اطلاعات مورد نظر در صفحه دسترسی پیدا کند. اطلاعات را طبقه بندی نموده و در وب سایت بطور واضحی نمایش دهید.

شلوغی اطلاعات

مغازه ای شلوغ را در نظر بگیرید با فروشنده ای کلافه و بی حوصله، همه چیز را روی هم انباشته در معرض دید گذاشته تا مبادا مشتری از او سئوالی بپرسد. شلوغی اطلاعات در یک وب سایت نیز مانند این عمل می کند و مشتری را از جستجو در سایت خسته کرده و منجر به ترک او از سایت می گردد.

راه حل: طراحی کاربر پسند یک وب سایت نقش زیادی در یافتن سریع اطلاعات مورد نیاز کاربر دارد. سعی کنید اطلاعات را در دسته بندیهای واضح و در دسترس قرار داده و از تصاویر مرتبط برای نمایش بهتر آنان بهره گیرید. گاهی یک عکس می تواند در بر گیرنده چند جمله باشد.

راهبری بد

بارها شده به فروشگاهی رفته اید که برای گشت و گذار در آن و پیدا کردن محصولی خاص سردرگم شده اید. یک وب سایت که ناوبری بدی دارد مانند این فروشگاه است. کاربر به علت عدم وجود راهنما و منوهای راهبر در وب سایت مورد نظر سردرگم شده و در نهایت آنرا ترک می کند.

راه حل: با ایجاد یک نقشه سایت خوب و طراحی یک استراتژی ux مناسب، نسبت به ایجاد یک تجربه کاربری راضی کننده اقدام نمایید. ایجاد منوها و طبقه بندی موضوعی آنها نقش زیادی در راهبری کاربر ایفا می کنند.

حالا به عنوان یک کاربر و نه یک طراح سایت، به وب سایت خود مراجعه نمایید و با توجه به مسائل بالا سایت خود را بررسی نمایید که آیا به راحتی می توانید اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنید. آیا اطلاعات شما به خوبی دسته بندی شده اند؟ آیا شما به عنوان کاربر از شلوغی و درهم برهم بودن اطلاعات رنج می برید و برای گشت و گذار در سایت با مشکل مواجه اید؟

صادقانه به بررسی آن بپردازید و در حل مشکلات آن از طراح سایت خود کمک بگیرید تا با وب سایتی خوش اخلاق!!! با مشتریان خود در ارتباط باشید.

 


جستجو