6 اشتباه نابخشودنی و رایج در طراحی وب

با پیشرفت تکنولوژی و بهبود تکنیکهای طراحی سایت، این صنعت با تغییرات و دگرگونی های پی در پی مواجه است. بسیاری از طراحان وب که درگیر پروژه های طراحی هستند به دلایل گوناگون ممکن است از روشها و متد قدیمی در وب سایت های طراحی شده توسط آنان استفاده کنند. البته گاهی نیز اصرار مشتری بر استفاده از یک تکنیک قدیمی این مسائل را ایجاد می کند.

 گاهی اوقات طراحان سایت به علت مشغله و درگیری در پروژه ها و از همه مهم تر به درآمد رسیدن کسب و کارشان، نیازی به آپدیت کردن خود نمی بینند و همچنان از روشهای قدیمی و منسوخ در طراحی سایت استفاده می کنند. طراحان سایت می بایست برای آنکه در روند طراحی سایت حرفه ای پایدار باشند، خود را بروز نمایند و با متد و روشهای جدید طراحی وب سایت آشنایی یابند.

حال در اینجا به شش اشتباهی که امروزه به واقع بسیار بد شناخته می شوند می پردازیم:

استفاده از فلش اینترو

روزی استفاده از انیمیشنها و افکتهای تصویری در طراحی سایت آنقدر جذاب بود که اکثر طراحان سایت را به سوی تکنولوژی فلش جذب می کرد. در این بین صفحات اینترو و ورودی فلش نیز مد شد که کاربر باید زمان زیادی برای لودینگ و تماشای این صفحات اینترو صرف می کرد. اشتباه محض!!!
خیلی زود طراحان سایت به اشتباه خود پی برده و کم کم این روشها منسوخ گشته اند. ولی گهگاه دیده شده که بعضی از طراحان همچنان در طراحی سایت خود و مشتریان از صفحات ورودی فلش استفاده می کنند.

طراحی سایت فول فلش

در سال 2015 طراحی یک سایت فول فلش یعنی بازگشت به دوران دایناسورها !!! روشی که در سالهای 2004 - 2005 مد شد و با استقبال طراحان سایت مواجه شد. اما امروزه به دلایل مختلف از جمله بهینه سازی ضعیف برای موتورهای جستجو، عدم نمایش در فلش در بغضی از سیستم عاملهای موبایل های هوشمند و از همه مهمتر حجم بالا و مدت زمان طولانی لودینگ و انتظار بازدیدکننده دست به دست هم داد تا استفاده از این تکنولوژی کمتر شده و در نهایت منسوخ گردد.

عدم بهینه سازی طراحی برای دستگاههای موبایل

امروزه با رشد روزافزون دسترسی به اینترنت از طریق موبایل، استفاده از تکنیکهای طراحی سایت جهت نمایش هر چه بهتر وب سایت برای این نوع کاربران اهمیت زیادی پیدا کرده است. با پدید آمدن css3 و استفاده از متد طراحی سایت ریسپانسیو، و همچنین تولید فریم ورک های قدرتمند برای طراحان سایت، طراحی یک وب سایت سازگار با موبایل و تبلت روشی عقلانی و به صرفه برای طراح سایت است. لذا امروزه نداشتن نسخه موبایل و بهینه شده برای دستگاههای مختلف یک ضعف بزرگ محسوب می گردد. ما قبلا در مقاله مزایای طراحی سایت ریسپانسیو به مزیت های استفاده از این نوع طراحی پرداخته ایم.

عدم استفاده ازفرم های تماس

شاید برای شما هم مورد عجیبی باشد که آیا هنوز هم هستند کسانی که در وب سایت خود فقط به نمایش آدرس و شماره تلفن اکتفا کرده و از اهمیت وجود فرم های تماس غافلند؟ بله، بازهم شاهد وب سایتهای هستیم که از فرم های تماس استفاده نمی کنند و از بازدهی خوب آنان در تعامل با کاربران بی خبرند.

عدم وجود اطلاعات تماس

اطلاعات تماس نیز به اندازه فرم ها مهم هستند. اعتماد سازی، اطلاع از موقعیت مکانی شما و ... از جمله مسائلی است که استفاده از اطلاعات تماس را الزامی می سازد.

استفاده از قالبهای عمومی و تکراری

استفاده از قالبهای عمومی و تکراری که بعضا در هنگام استفاده از سیستم های مدیریت محتوا پیش می آید، واقعا نکنه ای منفی در طراحی یک سایت است. طراحی قالب اختصاصی و یکتا، ارزش کسب و کار شما را بالا برده و به برداشت صحیح تصویر برند شما توسط کاربر کمک خواهد نمود.

 


جستجو