مزایا و معایب استفاده از عکس پس زمینه تمام صفحه در طراحی وب سایت

طراحی سایت هم در طول زمان دارای الگوها و مدهایی است که پیوسته در حال تغییراند. طراحان وب با پیروی از این تغییرات، می توانند بروز بودن خود را نشان داده و وب سایت های مدرنی را طراحی کنند. یکی از روشهایی که اخیرا بسیار محبوب شده و از طرف طراحان سایت، مورد استقبال قرار گرفته، استفاده از تصویر بک گراند بزرگ و تمام صفحه در طراحی است. این روش ما را به چند سال پیش می برد که آن زمان نیز یک همچین روشی مد شده بود و خیلی زود به علت حجم بالای تصاویر و سرعت محدود آن موقع اینترنت کاربران منسوخ شد.

حالا با بالارفتن سرعت پهنای باند اینترنت کاربران و تکنیک های جدید طراحی سایت حرفه ای، این روش دوباره مورد استفاده قرار گرفته است. یکی از مزایای استفاده از این روش، تاثیر بصری خوبی است که بر روی کاربران ایجاد می کند. کاربران پس از ورود به وب سایت شما با تصویری بزرگ و تاثیرگذار مرتبط با کار و فعالیت شما مواجه شده و احتمال جذب شدن او برای ادامه و ایجاد تعامل با وب سایت شما بالا می رود.

استفاده از تصاویر یکتا و متناسب با فعالیت شما می تواند تاثیر زیادی روی کاربر داشته باشد و نسبت به طراحی های مرسوم و کپی شده رقبایتان، تفاوت خاصی را برای کاربر ایجاد نماید. یکی از چالشهای طراحان سایت جذب چشمی کاربران و در نهایت تاثیر مثبت بر روی ذهن آنهاست. شما با روش استفاده از پس زمینه تصویری بزرگ، می توانید چشم کاربران را سریعتر و قدرتمند تر جذب نمایید.

هنگامی که توجه کاربر جلب شد شما فرصت دارید تا او را به سمت هدف خود راهنمایی نموده تا نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری خود را بالا ببرید.

استفاده از عکس بزرگدر بک گراند سایت

یکی از معایب استفاده از این روش، این است که بسیاری از مدیران وب سایتها با الگوبرداری از وب سایت های مدرن، تصویری بزرگ در پس زمینه وب سایت خود استفاده می کنند در حالیکه هیچ اثری از خلاقیت و تکنولوژی مدرن دیگری نیست. این وب سایت ها مانند همان وب سایتهای چند سال پیش، از مد افتاده نمایش داده خواهند شد.

یکی دیگر از معایب استفاده از این روش، این است که هرچه باشد وب سایت شما نسبت به وب سایتهایی که در طراحی سایت آنها از عکس استفاده نشده است حجیم تر خواهد شد و با توجه به تغییرات اخیر بهینه سازی موتورهای جستجو و تاثیرگذاری سرعت سایت شما بر روی رتبه بندی موتورهای جستجو، استفاده از بک گراند تصوبری می تواند تاثیری منفی داشته باشد. پس بهینه سازی هرچه بهتر تصویر و کم حجم نمودن آن می تواند به سرعت سایت شما کمک شایانی نماید.

در انتخاب تصاویر دقت نموده و از تصاویر با رنگهای خیلی جیغ استفاده نکنید. معمولا می توانید یک نمای تیره به تصویر اضافه نمایید تا نوشته های سایت بهتر دیده شوند.

 


جستجو