عوامل تاثیرگذار در طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای

شکی نیست که امروزه تجارت الکترونیک به بخش بزرگ و مهمی از اقتصاد جهانی تبدیل شده است. امروزه میزان فروش بر اساس تجارت الکترونیک به بالای 500 میلیارد دلار در سال رسیده است. با افزایش محبوبیت این نوع تجارت و گسترش رقبا و حضور قدرتمند آنان در فضای آنلاین، ورود و موفقیت در این صنعت را روز به روز دشوارتر شده است. ما در این مقاله به بررسی عواملی می پردازیم که در موفقیت آتی یک وب سایت فروشگاهی تاثیرگذار است.

طراحی

نوع طراحی و بروز بودن آن تاثیر زیادی در موفقیت یک فروشگاه اینترنتی دارد. هدف نهایی طراحی در وب سایتهای فروشگاهی می بایست افزایش نرخ تبدیل و فروش باشد و باید از شلوغ کاری و جنب و جوش های مرسوم در طراحی سایت دوری کرد.
شما می توانید در مقالات زیر با اصول طراحی فروشگاه اینترنتی بیشتر آشنا شوید:

طراحی وب سایت های تجارت الکترونیک و فروشگاهی

فواید و راههای ساده سازی در طراحی وب سایت های فروشگاهی

بسیاری از طراحان فکر می کنند هدف از طراحی اصولی یک وب سایت فروشگاهی، صرفا ساده سازی مراحل خرید است. در صورتیکه در طراحی اصولی و حرفه ای یک وب سایت تجارت الکترونیک، می بایست بدو ورود کاربر به سایت را در نظر داشت و تمامی جزییات را بررسی نمود. از طراحی صفحه اصلی گرفته تا صفحات جزییات محصول، می بایست با طراحی اصولی و حرفه ای، کاربران را به خرید نهایی هدایت نمود. پس از آن اهمیت طراحی مراحل خرید و پرداخت است که طراحی غیر اصولی آن می تواند به ترک کاربر منجر گردد.

ساده سازی خرید

با توجه به تحقیقات انجام شده و آمار بالای ترک کاربران از سایت در مراحل مختلف خرید، اهمیت ساده و کوتاه سازی مراحل خرید را دو چندان می کند. کاربران یک وب سایت دارای سطح سواد و تجربه متفاوتی در استفاده از اینترنت هستند. شما می بایست با طراحی ساده مراحل خرید، آنها را به خریدی راحت تر هدایت نمایید.

شبکه های اجتماعی

داشتن دکمه های اشتراک گذاری در وب سایت های تجارت الکترونیک بسیار حائز اهمیت می باشد. اگر شما محصولی خاص و استثنایی برای کاربر داشته باشید، کاربر با استفاده از این دکمه ها می تواند محصول شما را با دوستان خود به اشتراک بگذارد و در نتیجه به افزایش فروش شما کمک خواهد نمود. همچنین شما با راه اندازی صفحات ویژه کسب و کار خود در شبکه های اجتماعی، می توانید به معرفی هر چه بیشتر محصولات و برند خود کمک نمایید.

دکمه های خرید

اهمیت دکمه های خرید که معمولا با عبارات "اضافه به سبد خرید و یا خرید و..." مشخص می گردند بسیار مهم است. هر فرشنده ای اهمیت درخوایت خرید از مشتری را می داند. این دکمه ها حکم همین درخواست را در سایت دارند. می بایست با توجه به نوع طراحی و رنگ بندی سایت خود، این دکمه ها را طوری طراحی و جایگذاری نمایید که در معرض دید کاربر باشند.

تحلیل و الگوبرداری

بطور مداوم وب سایت خود را با استفاده از ابزار موجود تحلیل نمایید و مسیر کاربران را در وب سایت خود بررسی نمایید. در صورت یافتن مشکل، آن را با طراح سایت خود مطرح نمایید تا برای رفع آن اقدام نماید. در بسیاری از مواقع به اصطلاح نیازی به اختراع مجدد چرخ نیست، شما می توانید با الگوبرداری از وب سایت های بزرگ، بسیاری از اشتباهات را انجام نداده و یک وب سایت فروشگاهی حرفه ای داشته باشید.

 


جستجو