اهمیت طراحی گرافیکی برای موفقیت وب سایت حرفه ای شما

منظور از طراحی گرافیکی سایت ترکیبی از تصاویر، نوشته و رنگ ها می باشد که برای رساندن پیام سایت به بیننده مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه با افزایش تعداد رقبا در دنیای وب مانند دنیای تبلیغات استفاده از این ترکیبات برای جلب توجه مخاطب اهمیت فراوانی پیدا کرده است. شما اهمیت طراحی گرافیکی را در همه مجلات، روزنامه ها و وب سایتها متوجه می شوید و اینکه چقدر ترکیب مناسب و استفاده بهینه از ترکیبات رنگ و تصویر می تواند توجه مخاطب را به موضوعی خاص جلب نماید. بدون استفاده از طراحی گرافیک رساندن پیام به مخاطب کاملا دشوار است.

 طراحان وب بطور مداوم با این مسئله و چگونگی طراحی لوگوی سایت، طراحی صفحات و غیره مواجهند. و موفقیت در این زمینه می تواند به موفقیت وب سایت مورد نظر و آینده تجاری آن منجر شود.

حال بیایید ببینیم که چگونه طراحی گرافیک با عوامل مختلف در طراحی سایت همراه است.

طراحی صفحه اصلی

شاید حیاتی ترین بخش سایت شما باشد، این صفحه در عرض چند ثانیه می تواند ماندن کاربر در وبسایت شما را تضمین نماید. با استفاده از تصاویر و رنگها بصورت خلاقانه می توانیم صفحه مورد نظر را در دید کاربر جذاب نماییم. استفاده از تکنیک طراحی تمیز و دوری از شلوغی ها و تحرکات مرسوم دنیای وب می تواند تجربه خوبی به کاربر در بازدید از سایت شما بدهد.

لوگوی سایت

طراحی لوگوی سایت و همچنین شعار و رساندن پیام سایت به کاربر به اعتبار سایت حرفه ای شما می افزاید. چگونگی استفاده از این ترکیبات، سایز و جایگاه این عناصر در صفحه می تواند عاملی برای جذب کاربر به برند شما و جایگاه سازی در ذهن او باشد.

محتوای سایت

با یک طرح گرافیکی مناسب و کاربردی برای چگونگی نمایش مطالب در وبسایت خود می توانید کاربران را به استفاده بیشتر از منابع سایت ترغیب نمایید. استفاده از تصاویر مناسب همراه با محتوا می تواند در این امر تاثیر زیادی داشته باشد، گاهی وقتها یک تصویر پیامی به مخاطب می رساند که با دهها جماه نتوان بیان کرد.

استفاده از رنگ و تصویر

در دنیای وب رنگ و تصویر از متن جذاب تر است، بصورت تجربی واستفاده از ابزارهای تحلیلی وب می توانید به اهمیت این موضوع پی ببرید، لذا استفاده از رنگ و تصاویر مناسب با کسب و کار شما در طراحی قالب سایت می تواند تجربه دلپذیراری به کاربر بدهد.

وب سایت کاربر پسند (User-friendly Website)

با استفاده از طراحی مناسب شما می توانید کابر را به سمت هدف خود بهتر راهنمایی کنید. طراح سایت با کاهش شلوغی های مرسوم دنیای وب و تمرکز بر روی اهداف کاربر و اینکه می خواهد چه چیزی را به او نشان دهد، می تواند به کاربر تجربه ای ساده و سریع از استفاده وب سایت ارائه دهد. گیج خوردن کاربر در وبسایت و نرسیدن و یا دیر رسیدن او به هدف مورد جستجوی خود می تواند تاثیر منفی بسیاری بر روی کاربر بگذارد.

لذا استفاده از طراحی گرافیکی اختصاصی برای وب سایت شما و دوری از میانبر زدن ها ، کپی برداری از وبسایتها و قالبها و عدم استفاده از گرافیکهای رایگان ، و مشاوره با شرکتهای تخصصی می تواند به موفقیت تجاری وب سایت شما منجر شود.

 


جستجو